Stallrosen

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Nu är det klippt..

Av Kerstin - 29 februari 2012 21:15

Ska väl inte säga att förkylningen är väck, men efter hundarna varit i skogen och busat med mig så hade jag fått lite mer energi i alla fall. Mockade och tog in Fröken Zabina, nu skulle hon minsann bli fin. Sax och kam åkte fram och klipp klipp.. Lovade ju Camilla redan på zoomin tiden att fixa bilder på hur jag klipper stubb...  Ja ja.. Och inte är en svart man det lättaste att fota heller.. Men jag försöker iaf..

       

Man viker manen åt en sida först, och klipper, antingen håller man ner manen med handen eller så tar man en kam, piggborste eller vad som passar bäst. När man klippt klart så byter man sida, viker över manen och klipper. Nu hade Zabina väldigt mkt man, så jag kommer att behöva tvätta den och klippa igen innan det syns ordentligt hur bra det blir. Alltid svårare när manen har legat ner, men inget är omöjligt.  

Och när jag ändå var i farten så kunde jag ju lika bra klippa hela ponnyn.. Nu visade det sig att ena klippmaskinen bara tuggade och den andra lade motorn av på efter ett tag... Opps..

 

Men hon är ju ruskigt blank under lurvet iaf...  

     

Blev lite lek idag också.. Vi har alltså en lekponny, vad har ni??

 

Händerna ihop, hälarna ner, blicken fram och humöret i topp!!

(Någon som kommer ihåg ramsan??)

Blev en halvklippt ponny som ni ser, men lika glad för det.

Har för övrigt en 3-årig pojke i stallet som håller på att krypa ur pälsen, oj oj vad det spritter i honom.

Ha det så bra!

Kerstin

 
 
Emma

Emma

29 februari 2012 23:48

Sv.Hehe, ja du det var anledningen till att jag hade 12 hästar där ett tag, så jag tycker att jag har lite nu när jag bara har 7st... ;D Men det är förunderligt hur det kan bli så att när man blir erbjuden en kommer det oftast en hel drös till som man blir erbjuden, och ibland har hjärtat det jobbigt! :/

http://www.stallpäärni.se

 
marianne

marianne

1 mars 2012 08:08

Du kan gärna få komma hit och frisera Ava, du verkar ha rätt handlag ;)
Drömmar är ju nå´n sorts bränsle när det går tungt, eller så har man en massa energi :)...vilket är det hos dej?
När jag flyttade ner hit från Sthlm hade jag mycket funderingar på vad jag skulle dra in pengar på, då fanns det oxå massa liknanade drömmar ;)

Jag har funderat på om Ava äter allt hon behöver i foderhäcken,hon har ju visat sej väldigt klok så hon känner kanske själv. Nu har vi bytt ensilageleverantör så det kanske blir ändring ?!
Hon verkar vilja ha mer ensilage på natten nu i allafall.
Jag ska prova med pellerts och vill hon inte ha det så gör jag som du och Camilla föreslagit, tar bort och sen ger nå´n gång i veckan.

http://marresmams.blogg.se

 
marianne

marianne

1 mars 2012 08:26

Haha...klrt det kommer från Hööks, kan inte tänka mej nåt annat, är så gott som helt säker på att det är hon som broderat oxå :)
Ja, bättre vän och inhyrning kan man inte ha :)

http://marresmams.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

1 mars 2012 08:27

ja hon va blank under :)
sånt fint par dom är!!

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Nina

Nina

1 mars 2012 11:10

Men vilken tur att du klippte på båda sidorna när nu apparaten inte ville vara med längre. Det hade inte varit sådär jättesnyggt om hon varit helklippt på ena sidan och oklippt på andra ;-D

Vilket bra tips på att klippa ståndman. När jag klippte ståndman på min häst på sjuttiotalet använde jag en annan teknik. Den var inte bra....det slutade med att han hade snagg istället. Så jag har aldrig vågat försöka mig på det någon mer gång.

http://stallskogalund.blogg.se

 
malin

malin

1 mars 2012 12:41

Får man fråga varför du har stubbman på henne???

http://mallatrasbralla.blogg.se

Kerstin

1 mars 2012 13:03

För att hon är fin i det??!! ;) Dottern tycker hon ska ha det, hon hade ju det när hon kom och så ser hon lite lättare ut. Men vi får se hur det blir i framtiden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards