Stallrosen

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Kerstin - 27 mars 2012 20:34

Lastträning står överst på listan för tillfället. Lika bra att göra det nu när man har tid istället för att hetsa när man väl ska iväg. Walle och Sullivan är de som behöver träning. Walle var först ut idag med. Först tyckte han nog jag var bra knasig, det där hade vi ju redan gjort i går.. Men så traskade han på, både framifrån , ifrån höger sida och ifrån vänster. Först ville han inte stå kvar i transporten utan gick ut lika fort som han kom in, men så märkte han att han blev utan belöning då och stannade lugnt kvar. Han prövade att backa ut efter att ha tagit sin mumsbit, men då försvann godiset och han är ju smart, så det hela slutade med att jag backade honom ut, steg för steg. DUKTIG pålle!!

Sedan var det dax för Sullivan. FY SÅ LÄSKIGT, sa han och parkerade med hovarna stadigt nedanför luckan... Så märkte han att jag stod där inne med en hink mat... Hmmm, hur lång kan en Sullivan bli utan att röra hovarna... Ganska lång!!   Sedan tog han mod till sig och klev upp med framhovarna och sträckte ut tungan för att nå maten, oj oj vad jag skrattade åt honom. Backade ut honom och gick omkring lite på gården, hälsade på cyklar och barn innan vi prövade igen och efter en tiondels sekunds tvekan så klev han bestämt på transporten. Men sedan var det stopp... För backa ut, det hade han inga planer på att göra. Tur han är liten så han kan vända där inne. 

 

Men sedan kom han på att man kunde backa in i transporten! Kul kille!!

"Du är bäst, min lilla guldklimp!!   Men säg inget till de andra.."    

Medan jag lastade så lekte barnen på gården, cyklade genom vattenpölar och sladdade. Detta ser inte jag som en störning i mitt arbete med hästarna. Kommer vi på en tävling så är det liv och rörelse runt om, så i mitt tycke är det lika bra de vänjer sig. Ska de bli trygga så ska de ju vara det i alla miljöer. Om jag först tränar lastning i en lugn miljö så får jag ju träna ett moment till när jag lägger till störningar. Om hästen jag tränade var hysterisk så skulle jag träna i en lugn miljö, men å andra sidan så kanske inte det var lastning den hästen i första hand skulle träna.

Testade att lasta Curre också, han knatar ju bara rakt på, men nu fick han gå in själv och det var ju inga problem. Han gick in och väntade tills jag kom runt och snackade lite med honom och gav lite smaskens. Han är så bra på alla sätt denna kille!

Ha en bra kväll!

Önskar

Kerstin

Av Kerstin - 27 mars 2012 13:01

Hade sådan tur att jag hittade Curres täcke när det var på halva rea priset och Walles var det redan kalas pris på!

   

Tycker Curre är så fin i dessa färger!

Sullivan fick ärva Curres gamla täcke...

 

Kanske därför han ser lite högfärdig ut!!  

Små pluttarna.. Ja ja, Sullivan SKA få ett nytt täcke han med.. Men han passar ju bra i det här med, och så matchar ju grimman som Walle fick ärva från Fridas ponny Tricko! En återanvändnings ponny!!  

Kram på er!

Kerstin

Av Kerstin - 27 mars 2012 09:04

Har införskaffat nya regntäcken till Curre och Walle, ett till fröken Zabina ligger och väntar på att bli utlöst. Curre fick fjolårets fina blå/cerisa Bolt täcke från Hööks och Walle fick ett de hade på erbjudande nu. Curre passar så bra i den Bolt serien, han har ju schabraket också, SÅ fin!! Hade iaf inte så höga förhoppningar om att det skulle var hela täcken när jag kom ut i morse, så gissa om jag blev förvånad när de inte ens skitat ner dem!!?? Fina små killar jag har!! Men för säkerhets skulle så ska jag köpa lite antibit och spraya på idag. Vore ju kul om de höll säsongen ut iaf.. Det går ju rätt vilt till i hagen ibland och inte lär det bli lugnare nu när stona snart går i brunst. Curre klarar sig bra, det är Walle och Sullivan som busar mest, de är ju väldigt lika mentalt. Båda ligger på en 3-årings mentalitet. Curre beter sig mer och mer som en klok gammal farbror. Underbar kille det där!   


Nej, ska farta lite nu, fick sovmorgon eftersom sambo skulle till tandläkaren, men jag har höleverans som kommer vid halv tolv tiden och innan dess så ska jag hinna dra en repa med hundar och in på Birsta en snabbis!


Ha det så bra!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards