Stallrosen

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Sagohästen....

Av Kerstin - 19 april 2012 22:45

Kommer ni ihåg när ni var liten och ritade er drömhäst. Hästen som hade allt, som var så vacker så det gjorde ont i hjärtat när man tittade på den (ungefär som Sullivan.... och de andra finingarna jag har  ). Så växer man upp och man hittar sina fina hästar, de är inte lik hästen som man drömde om när man var liten, men de har det man letar efter. Tänk er att sedan se hästen i en annons, men veta att det inte kommer att bli ni, av olika anledningar. Tänk er sedan att få ett tips om en häst, som visar sig vara just den. Tänk er sedan att allt stämmer och att ni helt plötsligt är på väg till den. Fjärilar i magen och förväntäningar. Så kliver man in i stallet och där står den, hästen från drömmen, hästen som man ritat om och om igen, hästen som bara skulle finnas i sagan. Där står han och JAG ska få rida honom!

 

Lyckan är total!

 

Jag lovar att sluta dra i innertygeln...

Det var en pigg och lite busig kille som vi sadlade på och sedan red. Men trots att mörkret föll, det stod en massa hinder på ridbanan, hästar kom och gick, människor kom och gick så kom vi till sans. Om jag fått bestämma så hade jag nog suttit där än...

Alla god råd och allt sunt förnuft är som vanligt bortblåst, men oj så bra allt kändes de stunderna vi båda kom till ro och balans. Som vanligt finns massor av saker att jobba på, men det är inga problem, bara styrka och lite mental balans.
Han är inte så hög, mellan 155-160 cm, men en massa mer muskler på den här så blir han ju alldeles lagom, eller vad tror ni? Tycker ni jag ska ha en större häst?

Natt i natt!

Från en lycklig, snart drömhästägare!

Kerstin

 
 
Ingen bild

Linda

19 april 2012 23:57

Om inte du köper honom så vill jag ha han!! Vad är de för fler du vet om som är till salu? Underbart vacker, jag tror jag smäller av!!
Du få gärna min mail adress om du vill upplysa mig om din andra du vet av, eller om du själv inte (vilket jag tvivlar stor på) väljer att köpa denna :)

Med vänlig hälsning, Linda.

Kerstin

20 april 2012 08:53

Han flyttar hit så snart det bara går!! :) Och ingen är lyckligare än jag. Men visst kan du få reda på de andra 2, super fina hästar de med och hade jag haft större stall, plånbok och mer tid så har jag nog med största sannolikhet även köpt stoet jag varit på väg att titta på, tror det är en riktigt fin häst!
Maila mig; stallrosen@telia.com

 
Ingen bild

AnnaL

20 april 2012 02:58

å va fina ni är. :) han är juh helt otroligt vacker och snäll.

Jag tror ni kommer ha skitkul ihop. Vi ses snart! Kramkram Anna,(Zeros snart inte ägare mer :P:)

Kerstin

20 april 2012 09:30

Du är alltid välkommen hit Anna! Och jag tror verkligen vi kommer att ha ett fantastiskt liv ihop om hälsan får vara med oss båda. ♥

 
Maria

Maria

20 april 2012 07:22

Det ser super ut! HÄRLIGT!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Marie

Marie

20 april 2012 07:55

Ser helt underbar ut. Liknar min Linnen lite fast mindre muskelmassa ;)
Nej hästen är precis lagom stor!
Vi har en hingst hemma nu :):)

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Emma

Emma

20 april 2012 08:00

Åh vad underbart, och ni passar jättebra ihop! :) Känner igen känslan, när man provrider och liksom aldrig vill kliva av, när man liksom dröjer sig kvar och vill att den ska vara för evigt. När man känner det där bandet till en individ direkt, det där bandet som inte går att förklara! :)

http://www.stallpäärni.se

 
Nina

Nina

20 april 2012 08:23

Nej, nej, nej, du ska inte ha en större häst! Du ska ha just den där!! Åh, han är helt fantastiskt underbar att titta på, är han sedan bara hälften så underbar att handskas med och att rida så är det ingen tvekan. Köp, köp!

Men du måste berätta mer om drömprinsen, ålder, ras, ja allt du kan komma på. Här är vi nyfikna vettú! ;-)

http://stallskogalund.blogg.se

 
marianne

marianne

20 april 2012 08:33

Han är jättefin, men ska du inte titta på den andra oxå?
För säkerhets skull menar jag, även om du redan bestämt dej för denna dröm ;)

http://marresmams.blogg.se

 
Mia

Mia

20 april 2012 09:17

Så roligt att du hittat din drömhäst:)
Han ser inte så liten ut så jag tycker att du ska köra på! Lycka till!

http://miawetterstrom.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

20 april 2012 10:06

ÅH VA HÄRLIGT!!! ni är super fina.

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Erika

Erika

20 april 2012 10:24

Avis.. gud så fin!! :D
Den ska du ha.

deggel vad fin han är.
vad är de för ras, ålder ? :)
perfekt..

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Lina

Lina

20 april 2012 12:23

Så fin! alldeles lagom stor tycker jag med. vad är det för stam?

http://sallberglina.blogg.se

 
Marie

Marie

20 april 2012 15:10

Du lyser som en sol på bilderna :)
Visst är det lite kul hinder på Mariestads terrängbana! Örebro är det verkligen det närmaste? Åååååh va tråkigt.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Maria

Maria

20 april 2012 20:51

Är inne på din blogg typ hela tiden för att få veta mera om "Sagohästen", berätta!!!
Jag ska skanna in några bilder på vår fd. fina Curry. Den enda ponny jag ville ha efter att fått tagit ner min fina dressyrponny Lady...

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Maria

Maria

20 april 2012 23:17

Sv: Tack!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
mattemia

mattemia

23 april 2012 07:39

En gudomlig häst!
å det bästa raser av alla i honom - Grattis till ett kap.

http://lusitanoqsen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards