Stallrosen

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Kerstin - 20 april 2012 22:44

Ja, det är väl dax att presentera pållen, som nu står i mitt stall. En kille, 11 friska år. Flyttade till detta avlånga land i november 2011 ifrån det något varmare Spanien. Han är en korsning Lusitano/PRE. Rör sig riktigt trevligt och kan en hel del. Dock har han bråttom, bråttom, bråttom... Så det är det vi ska jobba med, att hitta lugnet och att bygga upp oss båda.

Bråttom, bråttom...

Ännu finns ju inte så mycket att skriva om, men det kommer väl, hoppas jag. Jag köper honom av en jätte gullig tjej. Som av olika anledningar inte kan ha kvar honom. Men hon är alltid välkommen hit och hälsa på oss.

Jag trotsade snön som vräkte ner nu i kväll och for upp och hämtade honom, dels för att de lovat ännu mer snö i morgon och dels för att jag ev ska jobba i morgon så det var lika bra. Han gick så gott som rakt in i transporten, stod som ett ljus medan tjejens pappa fixade med bommen mm och stod även still hela resan hem. Lastade ut honom själ utan problem, han knatade rakt in i stallet, morsade på Fröken Z och ställde sig sedan för att äta.

Så attans typiskt att det ska tok snöa nu då!! Tror jag har några gamla broddar kvar sedan tiden då jag hade skor på mina hästar, hittar jag dem så kan jag ju iaf skritta ut.

Sambo sa, WOW, vilken snygging. Dock var han liiite orolig att jag köpt honom bara för färgen...   Men den är bara en bonus i det här fallet. Han har alla förutsättningar för att bli en riktigt trevlig kompis till mig. Jag tror faktiskt jag har hittat rätt den här gången. Så nu hoppas jag att vi båda får behålla hälsan och då kommer vi ju att få många härliga år tillsammans och jag kan dö lycklig (om ca 50 år)..   

Sonen har också varit ute i stallet nu på kvällen och "godkänt" honom. Så vi får väl se vad dottern säger i morgon då när hon kommer hem.

Kom på en annan bra sak när jag jobbade idag, en isabell passar ju i princip i alla färger... Bara en sådan sak!!  

Lovar att ni kommer att få läsa mer om guldgossen!

Natt natt!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards