Stallrosen

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Är det så här det ska vara???

Av Kerstin - 22 april 2012 22:35

Efter en snabb tur till köpcentrumet för lite diverse handel så var det dax att äntligen få rida guldpojken.

 

Dottern ville följa med på Prins och det var väl ok. Fix och mys och så iväg. Lite bråttom när jag skulle upp på honom, men sedan var allt bara perfekt! Skrittade på långa tyglar, stannade och väntade in Prins, gick igenom, vattenpölar, lera, snö, is, gräs och grus. Vi vände och red hit och dit, fram och åter, allt för att kolla läget, inga problem. Vi travade och han var helt lugn, tyckte det var lite jobbigt när han fick trava uppför en ganska lång och svagt sluttande väg, men trots lite stånk och stön så travade han på lugnt, lång och låg! I'm in heaven!!! Dottern såg väldigt nöjd ut hon med, länge sedan vi hade en så trevlig uteritt.


Tack för en trevlig ridtur!

Jag är så glad att jag fått chansen och äran att få lära känna denna vackra och fina pojke. Nu ska vi så sakta bygga upp styrka och kondition, så att vi får många härliga år tillsammans. Tusen tack Anna K för att du tänkte på just mig och tusen tack Anna L för att du gav mig äran att förvalta denna guldklimp!   

Tackar även för alla era fina kommentarer och lyckönskningar, de är guld värda!

Somnar lycklig ännu en natt!

Kerstin


 
 
Ingen bild

AnnaL

22 april 2012 23:40

åååååh underbart!!!! Kunde inte bli bättre!! Saknar Zero, men vet att han har det bra och snart kommer jag o hälsar på!!! Kramar till er båda!

Kerstin

22 april 2012 23:49

♥ till dig och önskar dig allt väl!

 
Emma

Emma

23 april 2012 00:42

Åh, det låter helt underbart! ;) Alltid lika trevligt när allting funkar så bra på en gång, han verkar sannerligen vara en guldklimp i dubbel bemärkelse! ;)

http://www.stallpäärni.se

 
Mia

Mia

23 april 2012 06:47

Ja, det är så det ska va:)

http://miawetterstrom.blogg.se

 
sara

sara

23 april 2012 07:21

fina bilder, ser mysigt ut :)

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

23 april 2012 07:26

men vilken sagohäst han är!! grattis igen!

http://kvarnlycka.blogg.se

 
Marie

Marie

23 april 2012 07:53

Men va vacker han är! Stort stort grattis till otroligt fin häst. Hoppas ni kommer få många lyckliga år tillsammans!

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Camilla

Camilla

23 april 2012 08:19

Verkar som att du har hittat den rätta för dig nu, måste vara så skönt för dig. :)

Dessutom ser han ju perfekt ut, verkligen en drömhäst utseendemässigt, och även mentalt som det verkar när man läser om honom. :)

Du håller förresten inga ridlektioner längre va?
Har kört fast i ridningen och behöver hjälp av en bra tränare.. ;)

http://parellikusken.blogg.se

 
marianne

marianne

23 april 2012 08:21

Åhh vad fin han är :) Men stackarn som kom till det här kalla och snöiga landet mitt i vintern....
Vad mysigt att rida ut med dottern.

Sv: Jag tror att Ava bara hade en dålig dag, pållar kan väl oxå ha PMS ;) hon brukar ju inte uppföra sej riktigt så.....hon är en väldans snäll pålla och klart hon måste få bråka lite när jag rider som en kossa :-P

http://marresmams.blogg.se

 
Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

23 april 2012 09:54

Vilken underbar bild den sista - och vilka gudomligt vacker häst! Stort grattis - blir så glad av ditt inlägg att jag bara ler! :-)

http://frogstomp.blogg.se

 
Camilla

Camilla

23 april 2012 14:23

Nästa vecka har jag rätt mycket, om du inte kan på helgen. Mycket körlektioner nu.. Men du kan ju höra av dig om när du kan så kan jag kolla om det fungerar. :)

Såklart man måste smickra, är ju svårt att hitta bra tränare.. Framför allt tränare som har en bra hästsyn, märkt att det är ont om såna tyvärr.

http://parellikusken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards