Stallrosen

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Kerstin - 7 maj 2012 22:06

Egentligen är jag full av självömkan idag, men jag ska trycka undan det och lyfta fram det fina och bra jag haft under dagen, kanske känns det bättre då.

Vanlig måndag, skolan med barnen, skogen med hundarna. Dexter var totalt sjövild idag! Trots att vi gick långt och att han drog iväg på egna äventyr 2 gånger så fanns det inget stopp på honom. Skönt för honom att vi bytt tillbaka till vanligt foder idag!   Men fram tills de sista dagarna så har det fungerat, mer energi, men kontrollerbart.

Sedan sadlade jag på fina Hegrizero, har lånat hem en dressyr sadel till honom, men den ruggar honom på ryggen så den åker tillbaka, idag var 2:a gången jag prövade den, man vet ju aldrig...  

Ska vi gå någon gång...  

Igår när jag red så tog vi ju igenom det här med att skritta lugnt och ta förhållningar, idag fick jag betalt! Han är så underbar den här killen, älskar när man får betalt så kvickt! Bitvis är han totalt sagolik att rida nu, orken finns inte riktigt där ännu, men bitarna blir lite längre för varje gång. Ska ta ut ET som ska få gå igenom honom, tror det behövs.

Idag var vi fina i grått och rosa! 

     

Tjusigt va!!??

Så här fin vy har jag när jag sitter där uppe och njuter.

Öronen framåt, nyfiken och glad!

Fick tips att Zero gillar bananer och det är väl klart, i Spanien växer det ju bananer.   Och gissa om han gör!! Jag hade lagt bananen i en korg i stallet och han fick span på den, uj uj, så jobbigt det blev att hålla honom därifrån!!   Men han fick allt vänta, först borsta av och sedan ut för att kolla utbildningsnivån! Anna har ju sagt att han kan buga, måste ju testas... Jodå, vad gör man inte för en banan! Lite stelt och vingligt, men han försökte. Därav är jag säker på att han behöver en ET behandling!!  

Slut på banan!!

Stallfix och sedan for dotter och jag till Birsta för att köpa hundmat, lite mat och annat behövligt. Vi slank in på Charm för en fika och medan vi satt där så såg jag ett jättefint linne (eller vad det nu va) som jag bara var tvungen att pröva... Men FY FAN... Är inte alls kompis med mig själv nu!! Tänkte INTE pröva kläder något mer, tänker nog mest sluta äta eller så... Visst ja, ingen självömkan.... Men hatar mig själv iaf...


Det var den dagen det...

Kerstin 

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards