Stallrosen

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Kerstin - 19 maj 2012 17:03

.. har guld i mun.. Om inte annat 2 guldgula pållar!

 

Hej kompis..

Sadlade på Zero och kom på den lysande idén att jag kunde ju ta med mig en till pålle, var ju därför jag köpte mig en valack. Sagt och gjort, liten söt gul Sullivan fick äran att följa med.

 

Efter diverse hälsnings fraser, som gick väldigt lugnt till..

 

Så gav vi oss iväg..

En STOR eloge till Zero, som stod ut med Sullivan under hela turen, bara en gång, ca 100 m hemifrån lättade han lite på rumpan åt huliganen där bak!! För Sullivan var verkligen en riktig huligan!! Han gick och små nöp Zero i låret, drog han i svansen och när vi travade så såg han att schabraket rörde sig mot Zeros ljumske så då var han och nafsade i den. Han trasslade in ledrepet under svansen på Zero, under benet på mig, stannade rätt som det var, eftersom han såg något som var mer intressant än att gå med oss. Men i det stora hela så flöt det på riktigt bra, det var ju trots allt första gången för oss alla 3!

Ha en toppen kväll!

Kerstin

Av Kerstin - 19 maj 2012 07:50

Djur fascinerar mig, oavsett vad det är för djur egentligen. Jag gillar inte alla djur, får rysningar av många och slår gladeligen ihjäl både mygg och flugor, men när man läser om dem och deras sätt att leva, överleva så blir man ju ändå lite fascinerad.


Urtidsdjuret sköldpaddan...

 

Men det här är verkligen ett fascinerande djurslag tycker jag.

Jag har inte direkt haft någon längtan efter att ha en sköldpadda, men när sonen sa för 5 år sedan att han ville ha en så ställde jag mig inte direkt i försvarsställning, men av olika anledningar så tog det många år innan han så äntligen fick en.

Vi tog över en sköldpadda ifrån en arbetskamrat till mig, så vår sköldis är väl ca 4 år, inne på det 5:e. Han är nog så pass tam som det går att få en sköldpadda, kryper inte in i skalet om han känner igen personen och vi som hanterar honom får "klia" honom under hakan. Han är med när ungarna leker, inte så han leker med dem, men han springer (ja, han springer verkligen) omkring och river omkull allt i sin väg, en riktig bulldozer. Till sommaren ska han få en egen hage på gräsmattan, där han får vara några timmar på dagen. Vi blir ju utan båda kanin och marsvin nu så det finns kompostgaller att bygga en STOR hage åt honom, så han lär nog trivas.

Tjenixen, Scooby Doo..


Och du Nina, klart Minou ska ha en egen Sköldiz (finns ju massor som ständigt söker nya hem, folk glömmer hur gamla de blir    !!).  


Kram 

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards