Stallrosen

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Kerstin - 21 maj 2012 07:31

Jag vet inte riktigt hur personlig man ska vara på en blogg. Men de flesta som klickar in här känner jag ju nästan, ett flertal av er har jag haft telefonkontakt med eller annan närmare kontakt än bara bloggandet och dess kommentarer. Så därför blottar jag lite mer av mitt privatliv för er. Kommer ändå antagligen ändå att speglas på ett eller annat sätt i mitt skrivande. Jag kommer dock inte att svara på några frågor, det ni läser är det ni får.

Jag trodde i min enfald att efter att ha gått igenom 2011 med massor av tårar och förtvivlan så skulle det vända när hösten bjöd på glädje och ev planer på att hela familjen skulle bryta upp och flytta till nytt boende, nya jobb mm. Nu blev det inte så av olika orsaker. Så kom våren 2012 efter en vinter som så här i efterhand inte var lika illa som de 2 innan, man överlevde. Små glimtar av lycka flimrar förbi när det gäller jobb fronten, guldpojken kommer in i mitt liv och allt känns plötsligt komplett. Jag är den lyckligaste människan på hela jorden, en underbar familj, som jag älskar över allt annat, vi bor så fint, och jag har fantastiska vänner runt mig samt ett underbart gäng pållar i stallet. Så kommer slaget under bältet, kanske anade jag något, men ville inte se, men smällen kom när sambon sedan ca 15 år tillbaka säger att han tänker flytta. Så nu står jag här, i ett för stort hus, med sommarjobb upp över öronen, förvirrade barn och känner att jag bara vill bryta ihop. Men sådan är ju inte jag, även om jag ibland tror att det kan vara bättre, att få deppa ihop ordentligt och sedan resa sig stark, istället för att gå omkring och trycka ner bördan i den redan överfyllda ryggsäcken. Men som den jag är så drar jag igång karusellen för att allt ska fungera istället. Mäklaren kommer hit, 2 av hästarna är redan sålda och i dag åker barnen och jag för att titta på ett annat boende. På hästfronten så VILL och ska jag KÄMPA för att kunna behålla de gula, Prins och Walle. Men det är sådant som framtiden får utvisa hur det blir.

Jag kommer att gå stark ur det här, en erfarenhet rikare och lyckan kommer....

Ha en bra dag mina vänner!

Kram

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards