Stallrosen

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Kerstin - 7 juni 2012 22:43

Skulle ha jobbat 2 nätter nu, men av olika anledningar så blev jag hemma, läkarens ordinationer.. Sov någon timme på förmiddagen, men hade ingen ro i kroppen, trots att jag egentligen borde varit dyng trött efter nära på ett vaket dygn. Är fortfarande inte direkt trött. Men börjar väl bli..

Nåväl, klev upp, tog med hundarna och ökade ut hagen lite, ska öka den lite mer i morgon och fullt ut i helgen. Barnen var hemma en snabbis efter skolan, tur så man får sin dagliga dos av dem. Tänkte på det Marianne skrev i en kommentar, "Tänk om en mamma bara skulle ta sina kläder och gå.." Jag vet en mamma som gjorde det, hon blev av med vårdnaden om sitt barn, hur många pappor som gör samma sak blir det??? Bara en reflektion av en kommentar.

Efter hundarnas kvälls tur så hämtade jag in hästarna, var lite velig angående ridningen, hade lust, men ändå inte. Slutade med att jag sadlade på min guldpojke och gav mig iväg på en tur. Och vet ni vad??? Vilken TUR!!! Han har ju fått vila ganska mycket sista tiden, och det har verkligen gjort honom gott. Så lugn och fin som han var idag är han normalt inte efter en vila. Han skrittade lugnt och njöt av kvällen lika mycket som jag gjorde. Vi red ner till min rid äng för att checka av läget lite och visst är han lite stel (ganska mycket) efter vilan och lite ömhet i fossingarna.. Men SÅ lugn!!! Travade lugnt, vilade på steget och lyssnade så fint. Min Hero!! Ett kort pass, men ack så bra! Är verkligen glad att jag tog dagens tur, gav mig energi och lite framtidshopp!

Kram på er!

Kerstin




Av Kerstin - 7 juni 2012 00:46

Förlåt, känner att jag gnällt mycket på slutet. Inget ni ska råka ut för igen! Inte på ett bra tag iaf.

Var ute idag och prövade fota lite mer med min "nya" kamera. Inte helt nöjd med den, har nog haft en för bra digitalkamera för att den här ska bli så bra som jag trodde. Tycker inte den är speciellt användar vänlig, säkert en vane sak, men nja... Den får sommaren på sig. Opp, blev lite gnäll här med! Eller kallas det där missnöje?!

     

Maskrosen är jag nöjd med, så bra och nära kom jag inte med min andra kamera. När Dexter hoppade så knäppte jag en bildserie och den var ok, bökigt med att ställa om hela tiden.. Sista bilden på de badande Barbiena blev oskarp. Säkert felaktig inställning, men det är lite det jag menar, det här är på auto och med min andra hade den blivit betydligt skarpare. Men, men, som sagt, sommaren är lång och jag hinner nog fota lite mer iaf..

Var och köpte ett nytt minneskort, med filmfunktion också, så vi får se vad det blir framöver. För fota lär jag ju göra oavsett.  

Idag hände något lustigt. En av grannarna stannade till och sa att en av hästarna stod utanför hagen. Jaha sa jag lugnt, det är väl shettisen, men se det var det inte... Det var min Hero!! Skyndade bort och hagen var hel, tråden spänd??? Har han hoppat så kommer ju inte strömmen hjälpa mycket! SUCK!!! Ska utöka hagen i morgon, samt köra bort ett badkar med vatten, kan vara det han saknade. Det var lite dåligt med gräs och vattnet var slut så... Men det hade inte varit slut länge eftersom de nästan nyss gått ut! Bus häst! Tog hem alla själv idag förresten, 5 st!! Bra jobbat tycker han som äger marken, en självklarhet tycker jag, fast jag tar gärna hjälp om jag har någon vettig i min närhet. Man vet ju aldrig.

Sonen grät vid matbordet idag när vi pratade häst, han är så orolig att Walle ska behöva flytta/säljas. Och jag kan ju inte ge några riktiga svar. Dottern säger inte så mycket, hon kan rida Walle säger hon, det spelar ingen roll. Det händer för mycket nu för att de ska kunna ta in allt. Lider med dem. 

Hero känns ok efter avskoningen bak, kanske lite kort i steget, vi får se hur han är efter sommaren, framhovarna ser iaf bra ut! Skorna sitter kvar och det är bra.

Ha en toppen dag!

Kram 

Kerstin




Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards