Stallrosen

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Kerstin - 12 augusti 2012 23:37

Idag blev en lugn tur på Hero, han var lite tjock i sina bakben, tror faktiskt att han håller på att rensa ur sin kropp, en massa slaggprodukter som ska ut. Han hade en ganska markat karprygg när han kom, den försvinner allt mer nu, och det säger sig egentligen själv. Han skrittar och travar med hela kroppen nu, helt avspänt, klart att alla muskler som tidigare varit spända nu lossar allt mer och blodet strömmar igenom dem på ett annat sätt och all skit som lagrats i dem måste ju ut på något vis!Jag vill verkligen poängtera att jag inte på något vis dömer de som ridit honom före mig! Jag tror spänningarna kommer av alla miljöombyten och ryttarbyten han varit med om sedan han kom till Sverige. Det är ju en stor omställning bara att komma till kalla Sverige i från varma Spanien. Att sedan läsa av nya miljöer och ryttare som ska hitta hans knappar och han som ska förstå sin ryttare. Nya hästkompisar mm mm. Kanske går jag för sakta fram med honom, kanske forcerar jag honom, men något händer i honom och jag hoppas så att det är till hans fördel. 

Blev trots lugnet en trevlig tur, han är så mysig nu, ett helt annat lugn i honom, skrittar på med hela kroppen, travade lite, red lite skolor i skritt. Sedan såg jag en travare före oss, den missade Hero. Och istället för att möta den på vägen så red vi upp i skogen, eftersom jag visste att den skulle komma i full fart nere på vägen. Ett litet test av Hero samtidigt, visste att han skulle höra travaren, men inte se den. Intressant att se hur han skulle reagera. Han spetsade öronen, men fortsatte sin lugna skritt. Som sagt, händer mycket hos honom nu!!   

Hemma igen blev det det vanliga stallfixet och umgås med mina älskade barn. Sköldiz fick rent i sitt akvarium och såg nöjd ut. Lite annat fix hemma så vi kan ha resten av vecka fri, jag och barnen. Skolstart snart och vi behöver verkligen få lite egentid nu.

Ha nu en god natt och en trevlig morgon!!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards