Stallrosen

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Kerstin - 21 augusti 2012 08:59

Igår tog en ovanligt lång helg äntligen slut. Dubbel jobbade lite och normalt brukar jag hinna sova mellan passen, men trots att jag var utan både hundar och barn i helgen så vart det dåligt med sovtid. Vet inte vad jag hade för mig mellan passen, men sov gjorde jag inte iaf, vilket är mycket dumt naturligtvis.   Så när äntligen måndag morgon kom och jag fixat med hästarna, startat diskmaskinen och plockat lite här hemma så hägrade sängen! Poff.. så sov jag.. Hörde någonstans långt borta hur hundarna kom hem, vaknade till vid 11, gick på toa och bums i säng igen.. Vaknade strax före 13, var som en zombie, hade nog sovit längre om det inte varit för att telefonen plingade att jag fått sms, några stycken till och med... Ha ha, jag hade inte hört de första 5 st så det var lite oro i det jag vaknade av, hi hi!! Kunde lugna personen med att allt var bra förutom lite huvudvärk, som kommit av för hårt sovande.

Skola, barn, mellis, hundar mm allt är åter som det ska. 

Blev en härlig skritt tur på fina Hero på kvällen. Dagen till ära så fick han på sig sitt nya schabrak, ett svart, med guldpassparoll, SÅ snyggt på honom, tyvärr finns det bara i allround, men det funkade ändå på dressyrsadeln. Jag blir fortfarande lika förvånad varje gång jag skrittar ut med guldgossen och han bara skrittar. Hela turen i går så gick han på i ett bra tempo med långa härliga steg, både bort och hem. Om han av någon anledning ville iväg så blev det trav, inget taktande eller annat trams. Jag tror han är lika förvånad själv och nöjd framför allt, nu hinner han ju spana in omgivningen och upptäcka saker att skygga för och spana in lite extra  . Ja han är fin och bra på alla sätt den finaste stora guldgossen.

Den lilla gula gossen har ju vuxit och blivit en fin pojke han med, ska styla upp honom och fota lite framöver. Satt en natt och kollade lite på bilder från när han kom i höstas, han var ju fin redan då, men nu, lite mer massa, mycket mer man och lugg, snygg kille!!   Även Walle har vuxit till sig och ser inte längre ut som en damcykel i ryggen. Curre lika fin som alltid, lite stor magen kanske... Och lika med lilla söta Prins. 

Nu ska jag lämna dator och bloggen en stund, skogen och min springrunda hägrar, nästan lite abstinens efter att inte  ha sprungit på 4 dagar! Är nog ett sundhetstecken tror jag...   


I min presentation har jag skrivit att livet går i vågor, men att även i de djupaste svackorna så finns små glädje ämnen och så är det.. Vissa dagar ser jag dem inte och det är då jag tvingar på er depp inlägg, sorry! Men jag ska försöka hänga kvar i de små glädjeämnena i livet nu och framöver. För jag har många sådana. Så även om förluster och tråkiga händelser dyker upp så finns de där, små, men viktiga guldkorn i vardagen. Ibland väljer jag att förstora dem lite, för min egen skull, för att jag ska få energi att gå vidare, att se bortom det trista och det hjälper. Något att tänka på även för er andra om ni känner er deppig. Inte alltid så lätt, men det är ju så mycket trevligare att må bra. 

Kram och ha det så bra!!

Kerstin



Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards