Stallrosen

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Ponnyridning..

Av Kerstin - 28 augusti 2012 21:36

Efter en sommar av vila så var det så dax att sätta igång ponnyer och barn. Den glada pensionären Prins tyckte det var toppen att få komma ut på en lufs tur i skogen, smaska lite på gräs och njuta rent allmänt. Sonen red Walle och som väntat så var inte det heller några som helst problem. Walle blev lite fundersam på ett ställe, men gick snällt förbi och så blev han lite rädd när en gren kom farandes tillbaka efter dottern och Prins gått före. Han tog ett ordentligt skutt åt sidan och sonen tappade lite balansen, trodde Walle skulle reagera med flykt då, men istället så stannade han och kollade varför sonen satt lite tokigt.   Hur klok kan en ponny vara!!??

     

 

     

Prins blev lite otålig av att stå still.. Eller så var det knotten...   

Imorgon är det hingstarna tur!


Nu är det tv kväll och sedan sängen.


Natt på er!

Kerstin

 
 
Cicci

Cicci

29 augusti 2012 08:37

Åh va härliga bilder :) j. Haha inte bara jag då som sätter igång min :D , skönt o veta ;)
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

29 augusti 2012 09:42

Vilka söta små ryttare, och en väldigt klok ponny som väntar på att dess ryttare ska sätta sej tillrätta igen :)

SV: Ja hon måste vara en av de bästa på att dupera folk.
Ibland funderar jag på att åka upp till socialen och ställa dom idioterna mot väggen, men vet att jag inte kan tygla mitt humör så det är bäst att låta bli.
Varje gång jag åker till Sthlm, tar jag kontakt med flickan (J) och föreslår ett möte, hon blir jätteglad men jag vill inte pressa så jag brukar lämna mitt mobilnr och be att hon ringer eller messar om vilken dag/tid som passar henne. Men hon hör aldrig av sej :( Jag kan faktiskt förstå det, inte så lätt för en tonårstjej att möta farmor som hin inte känner. Min son försöker lite då och då, men har nog tagit en liten paus i det jobbet nu. Vi misstänker att hon ljugit för J om oss båda så hon ska tycka illa om oss. Hon har vuxit upp ensam med sin mamma som inbillat henne att pappan förgrep sej på henne, så hon har aldrig träffat sin egen pappa heller. Alltså, det det är inte bara vissa män som borde tvångskastreras :(
Det som gläder oss väldigt mycket är att J har kontakt med sin halvsyster Thyra, de har tydligen träffats och fikat, det är en superbra början och vi vuxna fortsätter hoppas och jobba för kontakten.

http://marresmams.blogg.se

 
Emma

Emma

29 augusti 2012 09:44

Åh vilka härliga bilder! :D Du verkar ha otroligt mysiga barn och ponnier!!

http://www.stallpäärni.se

 
Erika

Erika

29 augusti 2012 10:43

Så klokt av Walle :)
Gillar såna hästar som blir de rädda så stannar de upp än att de drar iväg.
Raski är likadan blir hon tittig, rädd så stannar hon hellre än att sticka iväg. :)

Hoppar till eller far 2 steg framåt o sen stannar o tittar o flyr inte ifrån de läskiga utan väljer o kika på de i stället. :)

Känns mer tryggt än om de blir rädda o far iväg.
Mysigt de ser ut. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina

29 augusti 2012 23:02

Vad duktiga de är, både barn lch hästar. Det är ju inte helt självklart att allt ska gå bra när man haft lång sommarvila och kanske är lite ringfostig.

http://stallskogalund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards