Stallrosen

Direktlänk till inlägg 2 november 2012

Blev hemma...

Av Kerstin - 2 november 2012 23:17

Offrade en bra betald natt för min hälsa... Och inte bara känner jag mig piggare utan jag har fått massor med saker gjorda. Inga ansträngande saker, det finns det inte ork till, men vad jag rensat i hyllor och skåp, papper och kläder. Nu kommerjag in i klädkammaren uppe, jag har slängt 3 fulla påsar med papper som jag rensat ur pärmar och hyllor, 3 påsar med skräp, 4 stora påsar med böcker som jag ska ge bort, men det finns mer kvar som jag inte hunnit kolla igenom än. Helt sjukt vad saker man spar. Hittade även en affisch på zonterapi på fötterna och kunde bara konstatera att det är ju inte undra på att jag har migrän!! Har förhårdnader och liktorn (tror jag det heter) på alla ställen på foten som går till huvudet!!   Hittade andra spännande saker i min lilla låda också, från min lite mer intensiva "andliga period" i livet. Bland annat hittade jag ett halsband med en "helande" sten på, hängde på mig den och bara en kort stund senare så rinner snoret och det kryper i hela kroppen... Tro vad ni vill...   Nu ska jag fortsätta och städa upp efter allt röjande innan jag kryper till sängs.


Men först måste jag ju berätta om Walle pojken!! Han var så lerig om benen idag så det var ett måste att svampa av honom. Det har jag ju inte gjort förut, så det var höga ben, bakbenen under magen och en spark rakt ut. Hämtade klickern och 2 klick senare så stor han helt lugnt med alla 4 benen stadigt på golvet! Helt fantastiskt!! När jag tog in dem så tänkte jag pröva samma sak som här om dagen, men såg att det inte va läge. Så jag öppnade grinden, stannade hästarna och sa sedan åt Walle att gå hem, han gick en bit, men tänkte sedan svänga ut mot gården, då upprepade jag ordet "hem" och han stannade upp och gick in i stallet! Min fina kille!!


Men nu är det natt natt!!

Kerstin


 
 
Erika

Erika

4 november 2012 08:24

Bra att du tänker på din hälsa! :-)
De är inte värt att bli ännu mera sjuk, trött osv.

Duktig ponny du har. ;-)
Kul att klickern funkar så himla bra.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina

5 november 2012 10:14

Men shit vad bra det är med klicker! Den kan man tydligen använda till allt.

Visst är det skönt att få rensa och slänga! Jag ägnade mig åt vårt matrum i förra veckan. Där har rått full anarki de senaste åren, men nu börjar det likna nåt.

Det får bli vårt nya motto: Rensa, slänga, rensa, slänga!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

6 november 2012 20:13

Det låter sunt att du INTE jobbar när du inte känner dig frisk!!

Skönt att få rensa och slänga lite!! Ska försöka få lite tid till det under helgen:D Behövs rensas rejält här med;)

Fina Walle är ju min "favorit-ponny":D



Svar:Jo, det är verkligen härligt med kvalitetstid tillsammans!!! När vi kom hem från Älgfesten på lördagkväll säger L-O: Hör du vad tyst det är? Ja, säger jag ju då. Det är så skönt när det är tyst och bara du och jag:D Man behöver verkligen lugnet emellanåt!!! Hi hi!!

Vad roligt att Prins fick stanna!! Förstår dock hur du tänker när du hade planer på att lämna bort honom.

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards