Stallrosen

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Julbord!!

Av Kerstin - 16 december 2012 22:29

Efter att ha skottat ut bilen och gjort så jag kunde köra ut från gården, sett till att hästarna fått vatten och rent och fint inne så var det dax för mig att svida om och ta mig iväg till julbordet med Hööks kollegorna. SÅ gott!! Och trevligt naturligtvis!   Släppte av lite smått och gott till Emmas lilla tös. Det fina rosa tränset som fina Hulda hade, jag klarar inte av att använda det på någon av våra så det var dax att det fick ett nytt liv hos någon annan lite tös. Lite annat smått och gott som passar en liten följde med.

Sedan följde dessa snyggingar med mig hem...   Kunde inte låta bli, har inte en aning om hur jag någonsin ska kunna gå i dem, men tydligen kan man ha dem som "sitta still" skor också!!  

 

Men håll med om att de är snygga!! Och så får man snygga vrister/ben i "lite" high heels!! Ha ha!!


Min andra nya klänning, "pepparkaks klänningen" säger mina barn.

 

Jag vet att inte skorna passar till, men nu blev de på när dottern fotade så..

Ang klänningen så gillar jag den, men är lite kluven till "koftan med blomman", inte riktigt min stil, skulle heller vilja ha en benvit kofta eller ngt till ist.. Det är knappar på ryggen på "koftan", kanske blir "jag" om några gånger.. Mina färger iaf.

Ungarna var duktiga och fixade egen middag, duschade och var på väg ner i sina sängar när jag kom hem.   


Humöret är betydligt bättre nu.    Grannen kommer och skottar i morgon och då gör det mig inget att det snöar IGEN just nu! Ska tydligen snöa hela veckan... Bläää!!!


Har förresten lovat mig själv en julklapp, " att jag ska tillåta mig själv att tillbringa mer tid med hästarna". Japp, jag behöver det. Har fortfarande lite kvar av ångesten som X:et gav mig, men bara jag tillåter mig själv att vara där så blir allt bättre.


Tack för all pepp i förra inlägget!!   

Kram!

Kerstin


 
 
marianne

marianne

17 december 2012 09:16

Men.....jag läste de senaste inläggen nu, skönt att humöret vänt lite. Man kan bli uppgiven av detta skottande-snöande-skottande, det tar ju aldrig slut...snäll granne som kommer och hjälper dej nu.
Här har det mesta regnat bort nu och det är ju inte heller så kul, bara is och sörja över hela gården :(

Du passar verkligen i de där färgerna :) Jag tror inte den tröjan skulle vara min grej heller, men som du säger...du får bo in dej i den så kommer du nog känna mer för den :)

Skitsnygga skor,
jag gick alltid i klackat förr, men sen jag flyttade hit måste jag ta bilen om jag ska nå´nstans och att köra med klack? Nä....

http://marresmams.blogg.se

 
Nina

Nina

17 december 2012 11:09

Jag tycker att du är jättefin i klänningen, med ros och allt!! Färgerna är jättefina och du klär verkligen i brunt.
Blir lite nyfiken på hur klänningen är sydd, sitter tröjan fast i känningen eller är den avtagbar? Ifall den nu sitter fast, är den fodrad med det bruna trikån under själva tröjan?

Skorna däremot är väl en utmaning att gå i?? Men snygga som bara den! Jag har tyvärr aldrig lärt mig att gå i högklackat, jag som är så kort borde ju ha lärt mig det....

Vad skönt att höra att hummöret svängt till det bättre. Ibland behöver man komma ut och träffa folk och äta lite gott, så man får lite distans till hemmet och alla dess vedermödor.

Vad konstigt, jag trodde att du tillbringade massor av tid med dina hästar. Jag har just undrat hur du får tid till allt eftersom du jobbar så mycket också. Själv hinner jag bara sköta om hästarna, det roliga har jag inte gjort på år och dar....så är det när man har för många...

Ha det gott och glöm inte att det är måndag i dag ;D

http://stallskogalund.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

17 december 2012 12:14

Jag håller med Nina jag - tycker du är jättefin i klänningen! :) Och skorna är ur-snygga. Sitta-still skor.. det kanske vore nåt för mig? haha ;) Jag har aldrig klarat av att gå i höga klackar. Vilka duktiga "ongar" du har också! :D

Klart du ska unna dig tid med hästarna. <3 Det är därför de finns ju.

SV: Åh, vet du, nåt sånt hände min katt Löjsan också. Hon bara försvan och ett halvår (!!) senare kom hon hem - mager och skitig och klorna på framtassarna var alldeles nedslitna och tassarna såriga.. jag tror att hon varit instängd, jag hoppas fortfarande att det inte var i ett helt halvår men .. :s Hon kom hem i alla fall. Men hade jag stött på henne när hon såg ut så hade jag trott att hon var hemlös. Jag är så glad att hon kom hem...

Sen försvann hon på sommrarna när vi bodde på Kvarnlycka också, när det var varmt, men det var för att hon flyttade ut i Snickerboa ;)

http://agnethasfundror.se

 
Cicci

Cicci

17 december 2012 12:21

Woohhoooo !!! Vilken pingla :P
Tyckte faktiskt att det gick ihop med tröjan :) , attans va söt klänningen e !!!! :D Skorna ... Ja de är så snygga :) . Jag vill med ha anledning att klä mig kvinnligt :P , blir lätt allt annat än klackar mm här .. Det lyser med sin frånvaro . Hahahah... Du ser förbannat glad ut o det gör en annan glad som följer dig :) låt ingen ångest komma åt dig ... Stäng o lås om skiten :P .
Ps) söt katt bakom dig :D
Kramar C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

17 december 2012 14:46

Skönt att humöret vänt lite grann. :)

Vad snällt av grannen o hjälpa till de är ju guldvärt. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Maria

Maria

18 december 2012 10:04

Ååå, vad fin du är! Kanske man skulle börja bry sig om sitt utseende lite... Blev lite peppad nu!

http://maria-hastliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards