Stallrosen

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Sjuk.. IGEN!!!

Av Kerstin - 16 januari 2013 21:42

Blir lite trött nu, men fanns inte en möjlighet att ta mig till jobbet idag. Hundpromenadernas höjdpunkt var när de var slut. Var så tunga ben och och armar idag. Hade tänkt pröva Passier sadeln som snälla Anna skickade, men jag orkade inte ens få ner den från sadelhängaren. Så jag tog beslutet att stanna hemma. Vet inte vad det är som spökar i kroppen nu. Längtar till våren och solen. Förhoppningsvis så blir jag piggare då. 

Så nu är jag på väg till sängen så får jag hoppas på en bättre och starkare dag imorgon. 

Hade i alla fall några mysiga stunder med hästarna och som vanligt så bjöd de på lite skratt. De vet vad jag behöver. Och den här lilla spelevinken är ju en av dem jag ler mest åt!   Och har gjort sedan han kom!!

    Sullivan,februari 2012

(han lånade Prins box, så ni behöver inte bli upprörd över att  han står trångt)

 

November 2011

 

September 2012

Har inget nyare bra kort på honom,men han har grovnat på sig lite mer över rygg och rumpa och man och pannlugg bara växer och växer.

   

Kram på er!

Kerstin

 
 
Anna

Anna

16 januari 2013 23:17

Ta det nu lugnt och sköt om dig så att du piggnar till ordentligt!! Sadeln kan du prova senare i veckan:D

Sullivan ser JÄTTEFIN ut på sista kortet!!! ME LIKE!!!

Svar:Det är bättre att vara hemma när kroppen inte orkar även om det kanske inte känns så just då...men i långa loppet så har man igen det. Jättebra att du stannar hemma tycker jag!!

Skydden är jättefina men som sagt....T är en bestämd "Herre" som visar ganska tydligt när någonting inte är bra;) Jättebra så att man kan ändra om det som inte riktigt funkar:D Exakt!! Han vill ju INTE vara täckad i onödan;) Hi hi!!

Det kändes otroligt skönt när det blev så STOR skillad bytte ut skydden!! Tacksam och glad att jag provade byta:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Cicci

Cicci

17 januari 2013 00:56

Åh :( hoppas o håller mina tummar STENHÅRT att du mår bättre snarast. :)

Han e såååååå fin o Gud vilka förändringar han hade gjort från bild till bild :) så förbannat kul o se måste jag säga.
En vacker kille !
Kram C
Krys på dig

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

17 januari 2013 07:39

Ta det lungt och krya på dej!

http://miawetterstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Agnetha

17 januari 2013 12:02

du måste vara svårt sjuk som inte ser skillnad på en häst som står eller ligger, för vad jag kan se så ligger han.. ;) förlåt ordmärkeri. Söt som ett sockergryn är han då i allafall! :)

 
Nina

Nina

17 januari 2013 16:43

Nejmen stackare då!! Hur är det med dig; feber, förkylning eller kräksjuka? Eller är det så enkelt (?) att du är helt slutkörd? Vore inte så konstigt om man ser tillbaka på det senaste ett och ett halvt, två åren.
Hoppas det reder upp sig för dig, så du blir piggare snart.

Ja lille Sullivan är fantastiskt fin! Han är söt som en gräddbakelse.

Om du tycker att jag är lämpad att få läsa ditt lösenordsskyddade inlägg, kan du väl skicka meddelande på fejjan?

http://stallskogalund.blogg.se

 
Maria

Maria

17 januari 2013 20:09

Äsch då inge kul att vara hängig. Krya på dig!
Jag blir påmind om vår Curry när jag ser din fina pålle...
Jag tänkte att jag skulle leta upp nå fina kort på Curry för att se om jag minns rätt, angående likheten på ponnysarna, men det blir aldrig av:-(

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Erika

Erika

17 januari 2013 20:49

Vilken läcker ponny ;)
Skulle lätt få stå i en box hos mig, mums. haha :D

Ta det lugnt och bli frisk.
Du sliter o sliter, du måste tänka på dig själv vilket du verkar ha börjat göra bra jobbat!! :D

Tänk på att du oxå är värdefull och att du förtjänar vila, och vara frisk o kry så vila, vila så blir du nog bättre. :)

Kram

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Emily

Emily

17 januari 2013 22:47

Oj, vilken skillnad på grabben, riktigt maskulin nu men har ändå behållit sitt vackra huvud =)

Jag tänker inte tjata, tycker själv att det är skitjobbigt; men jag är glad att du börjar rå om dig själv lite och antagligen kommer du då att bli ganska sjuk en period när spänningarna släpper och kroppen känner efter. Ta det som en signal att vara uppmärksam på din kropp och gör bara sånt du känner att du orkar med på ett bra sätt.
Kram och krya på dig!

http://gandalf268.se

 
Nina

Nina

19 januari 2013 11:30

Vill bara titta in och önska dig en trevlig helg!
Hoppas du kryat på dig så du kan njuta riktigt ordentligt.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Nina

Nina

19 januari 2013 16:43

Sv: Haha..har du tid att svara på kommentarer i dag? Jag trodde du var fullt upptagen av annat ;-)

http://stallskogalund.blogg.se

 
Annica

Annica

19 januari 2013 22:28

Samma här....sjuka IGEN. Krya på dig!

http://annicastjarnlof.blogspot.se

 
marianne

marianne

21 januari 2013 08:51

Men?????
jag är säker på att jag kommenterat detta inlägg.....

hur som helst, hoppas du är frisk nu :)

Ja, men när man har semseter så tappar man ju alla vanliga rutiner och gör allt som man normalt inte gör....jo det är skumt...

http://marresmams.blogg.se

 
Sanna & Josefine

Sanna & Josefine

21 januari 2013 17:23

Hej, super fin blogg! Vill du göra bloglovin byte? :)

Kraam Sanna & Josefine

http://stallmuppisarna.blogg.se

 
Anna

Anna

23 januari 2013 17:13

min gammla sadel hihi;) den är hård men samtidigt bekväm,sålde den till Anna i sommras:)

http://annashastliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards