Stallrosen

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Kerstin - 21 januari 2013 08:56

Inte mycket att säga om den... Inte här i alla fall...   Ha ha!! Har haft en mycket trevlig och mysig helg. Blev kräftor i lördags!! Gick bra det med, fast snön gnistrade ute och kylan bet i kinderna, om man gick ut vill säga. Vi satt ju inne och åt förstås..

Helgens väder har bjudit på allt mellan -22 grader och sol, till lätt snöfall och -2 grader, söndagen blev solig och låg på ca -6 mitt över dagen för att under den sista kvällspromenaden åter igen sjunkit ner till -17, men var stjärnklart och den lite mer än halva månen lyste upp vägen åt oss. Idag verkar det bli en kall och solig dag. Jag är hästvakt åt grannen så jag ska väl bege mig snart och släppa ut dem. Lite kaffe först så man får värme i kroppen.

Bjuder på lite bilder på Hero och hans tunga. Han har alltid så mycket för sig med den när han dricker vatten, det spelar ingen roll om det är kallt eller ljummet vatten och han är inne eller ute eller om det är sommar eller vinter, bara hans sätt att dricka vatten helt enkelt. Och ja, han har innetäcket på sig ute, han skulle ändå in och fixas med så jag orkade inte byta för den korta tiden, sådan är jag...   Han överlevde det med!   

 

Walle och Hero. "BFF" ha ha!!


 

Han stoppar alltid ner tungan först innan han dricker och sedan blir den liksom kvar ute.. Så söt!!


     

Och sedan måste han ju slicka sig om läpparna, eller vad han nu gör... 

En annan rolig sak, som jag eg inte vet om jag kan skriva här utan att bli påhoppad, är att Heros hovar tydligen ser bättre ut, enligt kunnigt folk. Och det är ju bra. 1 år sa jag att det skulle ta, nu har det gått lite mer än 3 månader och vi har kommit en bra bit på väg. Så om det inte blir några större bakslag så borde han se riktigt skaplig ut till våren/sommaren. 


Och nu borde man väl säga något "vikt(igt), men tja, vågen verkar har fryst fast och jag har mest kurat på soffan så jag har inte så mycket att säga, men kanske ska jag ta och tina fram lite nu och se om det är batterierna det är fel på i vågen eller vad det nu kan vara!!   Tur Marianne och Nina håller ställningarna!!


Kram på er!!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards