Stallrosen

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Kerstin - 5 april 2013 09:29

Igår när Hero och jag skrittade längs vägen och solen lyste på han så glänste han som guld... Så vacker min guldgosse. Snart 1 år sedan jag var och provred och tog hem honom... Igår lyckades vi med konststycket att gå i någon form av sidvärts i spansk skritt... Galoppfattningarna blev bra förutom att han först tar ett steg i spansk skritt.. Ha ha, knas matte som gör för mycket där uppe på ryggen, måste verkligen få in i skallen att "less is more". Tycker inte jag gör något, men trots det så gör jag för mycket. Naturligtvis är han extra taggad ute, men ändå.. Gör mig inget så, fast det är ju bättre det blir rätt..

Stod shopping på schemat i går, barnen handlade lite kläder för i stort sett egna pengar, jag sköt till hela 20;-!!   Sedan blev det en tur till leksaksaffären och sonen fick välja "belöning". Vi har ett belöningssystem pga att hans klass är väldigt stökig, min filosofi i det hela är att trots det så kan man göra så gott det går med sina egna studier, jag vet att han kan gå in i en bubbla och stänga av yttervärlden så då kan han gott göra det istället för att härja med de andra barnen. Nu har han gjort det på ett bra sätt i 2 veckor och då får han en belöning. Sedan börjar vi om och kraven kommer att höjas allt eftersom. Rätt eller fel?! Funkar för honom och då anser jag att det är en bra metod. Kan ju tilläggas att det är ingen 500,- belöning.   Naturligtvis får dottern också en liten belöning trots att hon inte har några problem i skolan, det ska väl också belönas.

Sedan blev det lite annat som behövdes och en skvätt mat. Vi var alla nöjda när vi kom hem igen. 

Mitt viktiga inlägg kommer lite senare, ska se om jag får in en bild från mobilen i inlägget..


Ha en solig dag!

Kerstin



Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards