Stallrosen

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Vikt(iga)... & Curre..

Av Kerstin - 6 april 2013 08:53

Äh.. Hade ju en bild i telefonen som skulle hit, men jag fick inte till det igår.. Men å andra sidan så hängde sig allt igår så det var väl några störningar överlag...

Nåja, trots lite övningar och motion så står vågen still, men tycker ändå det "stramats upp", kanske inbillning, kanske är det så... Skulle ha blivit lite jogging, men att springa med Dexter i koppel funkar INTE, så det får bli lite mer åt "power walk" hållet nu fram tills skogen tinat fram. Och det lär ju dröja, nu ska det ju komma upp till 2 dm snö och bli kallt igen så.. Älskar vintern... Not!!


Men igår lyste solen och det var varmt redan tidigt på morgonen = energi i massor. Drog hår på småkillarna så jag såg ut som en pällsboll själv. Sedan kom jag på att jag ska nog köra in Curre, något vettigt måste göras med denna fina ponny. Sagt och gjort, på med Prins gamla travsele, lite liten, men duger att tömköra i.

 

Hmm, jaha, något nytt matte kommit på...

(ja han är numera grå...   )

Curre är alltså inte tömkörd sedan i... Tja kommer inte ihåg när... Och då bara inne i hagen iaf. Men nu har jag ju inte tillgång till hagen och jag tror grannen precis tagit bort en av sina pållar (fattas en i hagen) så jag vill inte störa dem. SÅ det blev vägen och skogen. Bilar som susade förbi och plaskade och skvätte lera brydde naturligtvis inte trygga Curre, han var så överlycklige att få se sig om i världen, skrittade på med härlig bjudning, men ändå med mig, hann bara tänka "ptroo" så stannade han. Har jag sagt att han är underbar!!??   In i skogen och där ville han gärna att jag skulle gå bredvid honom så jag gjorde det för att det inte skulle strula. Vi traskade på en bit in och sedan när skogsmaskinens spår tog slut så vände vi och jag längde ut tömmarna allt eftersom och hamnade smidigt bakom honom. Han traskade på, stannade och fram igen. Underbara ponny!! Prövade vända en gång, men vi lyckades reda ut allt (bara det liksom) och vi enades om att det var bäst att gå framåt. På ett ställe med mycket sly ville han ha lite moraliskt stöd så då gick jag bredvid honom, eller rättare sagt hängde på honom för att inte halka ner under honom, men inte bryr det en kille som Curre. Jag låg inte på honom, för er som nu ser det senariet framför er, men jag hade ena armen över ryggen och tog stöd av honom. Lite vett har jag fortfarande!!   Så nu blir det förhoppningsvis en massa tömkörning framöver, måste få honom att bjuda på lite bättre och så är det ju toppen om man kan styra lite bättre, hi hi! Ska prata med en arbetskollega som tävlar i körning om hon kan hjälpa mig senare i vår med att spänna för honom och köra (det får hon göra, jag är ju livrädd att köra). Men mycket grundjobb kan jag ju göra här hemma. Linor och skaklar mm. Men först lite mer sug i tömmarna och framför allt så måste jag få ordning på allt!! Ha ha!!

 

Men trots färgskiftning och liten sele så är han ju så fin!!


Va en bra dag i går, alla glada, jag var i stallet hela dagen i princip, hann med 3 hästar och känner mig nöjd. Inte blir det långa pass, men lite är bättre än inget i min värld.

 

Som ni ser så var ju till och med glassen glad!!   

Tänk vad lite   kan göra med humöret!!


Idag molnigt och som sagt snö på ingång...

Kram

Kerstin


 
 
Ingen bild

Sandra och Gutten

6 april 2013 10:16

Vikten är inte allt! Mät dig också. Det kan hände mycket på måtten när det inte händer speciellt mycket alls med vikten, muskler väger ju mer än fett ;)

Kerstin

6 april 2013 12:35

Ja du har så rätt Sandra. :)

 
marianne

marianne

6 april 2013 17:14

Antar att det är lilla dotterna som friserat pållen så grymt fint? I så fall kan du skicka hit henne, Ava ser för bedrövlig ut och här finns ingen liten dotter som fixar så´nt ;)

Jag natar att det är lite så som ni konstaterat....att det försvunnit en del fett och kommit dit några (sten)hårda muskler istället.

Det där med belöning kan vara både på gott och ont, en i äldsta sonens klass fick betalt när han gjort bra på skrivningarna.....en i ygsta sonens hockeylag fick betalt per mål han gjorde....gissa hur ofta han släppte pucken? Och de andra ungarna (i 8-10 årsåldern) ville naturligtvis oxå ha betalt för att idka sin favoritsport :-p Jag hade förträngt det, men det ploppade upp i skallen nu.
Men jag tycker varken si eller så om det....

http://marremams.blogg.se

Kerstin

6 april 2013 17:59

Bara för skoj svara jag även här!! Faktiskt JAG som friserat pållen!! ;) Barnen kan inte vara med pållarna nu pga sina allergier och pälsfällning, de reagerar på mig nu om jag inte byter om innan jag går in. Så är det. :(

 
marianne

marianne

6 april 2013 18:16

Ok...då kommer du hit och fixar Avas man då?
Så kan du passa på att rida ut med sällskap sen ;)

http://marremams.blogg.se

 
marianne

marianne

6 april 2013 19:32

Faktiskt synd om barnen som har allergi och inte kan vara med pållarna :(

http://marremams.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

6 april 2013 21:27

Det ser ut som om både du och Marianne har byggt muskler den här veckan. Dock inte jag... :-(

Vad härligt om ni kan köra in Curre! Jag skulle så gärna vilja köra in några av våra hästar, men vi hinner ju inte ens rida in dem...Ja, ja det kanske blir bättre när vi sålt av en del.

Sv: Men Kerstin, HUR har du kunnat missa mitt blogginlägg "Vårtecken - Utmaning!"? Nu blir jag riktigt ledsen och besviken :´-(
Där föreslår jag alla mina bloggläsare att publicera vårtecken på sina bloggar, hur ofta man vill, för att vi ska glädja och peppa varandra med att våren är på väg. Men det är visst bara Marianne som hängt på. Men nu när du också vet om det här, så räknar jag med att vi är tre som visar vårtecken ibland ;-)

http://stallskogalund. blogg.se

 
Ylva

Ylva

7 april 2013 11:08

Vad fin han är och jättesnygg fläta!

Sv: Nej, vad tråkigt... Men det kanske kommer tillbaka nu när det blir varmare och trevligare att vara ute?
Kram!

http://www.ylvablom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards