Stallrosen

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Kerstin - 17 april 2013 08:27

.. Och skriver ett inlägg idag. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Hmmm, det är vår.. Ljumma vindar, till och med jag har tagit av mig mössa och även vantarna åker av vissa utetimmar på dygnet!! Händer inte så mycket här, allt bara lullar på. Skrittar, tömkör lite, köpte bettringar till Curre eftersom bettet har en förmåga att glida in lite i munnen då vi inte riktigt vill eller förstår varandra och vilket håll vi ska gå åt. Vill egentligen ha ett fullcheek, men bettringar var ett billigare alternativ. Blev ju en bil den här månaden..   

Barnen hittade 1:a ponnygrimman för året, bara 4 kvar då.... Typ... Men ett säkert vårtecken. Som tur va så hade den legat i snön, inte i någon skit eller så. Sullivan hade på sig den i ca 2 timmar innan den var borta så det var ju skoj att hitta den i nära på nyskick i alla fall. 

Ska skärpa till mig och både läsa och kommentera era bloggar, men lusten har inte funnits, inte tiden heller riktigt. Många funderingar om många saker. 

Efter gråt och tandgnissel så har jag gått med på att behålla Walle åt barnen. Hade tänkt låna ut honom ett år eller så, men nu blir han kvar över sommaren så får jag se sedan vart det bär iväg med tid och intresse hos de små. Annars är planen att bara ha Hero, Sullivan och Prins hemma nästa vinter. Sälja Curre och låna ut Walle. Dumt att sälja Walle då han har så bra storlek och är super snäll mot barnen. Så tänker jag. 

Igår hade jag besök av Marlene, som jag trots många års kontakt aldrig träffat i verkliga livet. Men igår blev det en lång fika, massa prat och så trevligt. Senare under kvällen dök ett annat bekant ansikte upp, jag tror det var nästan 20 år sedan vi senast satt ner och tog en fika!! Ni vet hur det är, man springer på varandra på affären, men mer är det inte. Va en trevlig dag igår. 

Dagen ser lite disig ut, ska väl ut med de 4-benta, hoppas det lättar lite så man vågar rida på vägen. Solen jobbar på, jag hejjar på den!

Totalt värdelöst blogginlägg avslutas härmed!

   

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards