Stallrosen

Direktlänk till inlägg 7 maj 2013

Herrejösses!!

Av Kerstin - 7 maj 2013 21:14

Redan 7 maj?! Hur gick det till?? 25 grader varmt här idag, så det blev linne och capribyxor, ljuvligt. Blåste lite på hygget i den fd skogen. men annars så är det ok. Fick sommardäck på bilen idag, mitt X var snäll och gjorde det och passade samtidigt på att sätta ihop studsmattan så nu spar jag in tid på det också, men han hade bra hjälp av barnen där.

Sedan for de och jag åkte och handlade inför helgen. Själv har jag bara haft en bra dag med hästar och hundar, fick ju lite bonustid med barnen och det uppskattar jag. 

Så nu har jag lite egen tid, sitter med ett glas rosé och mitt pussel, det har legat ihoprullat några veckor, men så blev jag påmind om det och rullade ut det igen nu ikväll. 

Tja, vad mer ska man säga... Sitter just nu och funderar på det här med singellivet... Kan nu så här efter snart ett år konstatera att jag eg för första gången är singel på riktigt.. Hi hi! Rätt skönt faktiskt.


Ha det så bra alla!

Kerstin

 
 
marianne

marianne

8 maj 2013 09:10

Det är ljuvligt med värmen, som vi har längtat allihopa :)
Jag hade linne och egenhändigt gjorda(alltså upprullade)arbetscapribyxor (vilket fint ord jag nyss uppfann)

JA du, singellivet kan vara ganska skönt faktiskt...

Vet du? Jag har bytt bort den där söndagen :) så nu laddar jag för clear round igen :)

Jag tror tyvärr att det där är att se normal ut...suck

http://marremams.blogg.se

 
Erika

Erika

8 maj 2013 11:08

De är så härligt att värmen kommit. :)
Men tiden går lite för fort kan jag tycka.
På gott och ont.

Vill inte att sommaren springer iväg.
Vill ha lugn och ro och återhämta lite krafter.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

8 maj 2013 14:34

Ja du, om jag inte hade Hanse skulle jag inte vilja ha någon annan. Usch vad jobbigt att lära känna någon ny på djupet (ingen annan kan i alla fall passa mig lika bra som han), nä då är jag nog hellre ensam. I allafall ett tag... ;-)

Igår när jag eldade, var det så varmt att jag gick i bh och kortkort kjol. Och det var INTE elden som gjorde att det var så varmt ;-D Förresten hade jag ingen aning om att man inte får elda efter sista april, fast nu när du säger så finns det nog någonstans i bakhuvudet.

http://stallskogalund. blogg.se

 
Maria

Maria

8 maj 2013 18:45

Låter som att du har det ganska bra, det glädjer mig:-) Ååå,vad fint det lät...(det glädjer mig)!

http://maria-hastliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards