Stallrosen

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Kerstin - 20 maj 2013 10:01

Hur gick det till?! Men ibland ska ju ävenjag ha tur, va ju egentligen min jobbhelg, men vi bytte dag, jag och en kollega så jag fick söndagen ledig.

I fredags lade vattenpumpen av, men vi fick fart på den igen, eller lade inte av, men den slog ifrån, så man blir ju orolig, varför??? Peppar peppar så har den funkat sedan dess.

Söndag och ledig alltså, strålande sol, jag hade jobbat dubbelt fredag och lördag så jag borde ju ha sovit en stund, men vaknade pigg redan kl.11 så det var ingen idé att ligga och tryna bort dagen. Lång frukost, ut i stallet fixade i lugn och ro, borstade och pysslade med hingstarna. Bestämde mig för att jobba dem lite på långtygel. Jag har ju eg inget bra ställe att vara på för det. Inget staket, vilket är superbra att ha. Men eftersom jag (fortfarande i vissa fall) är obotlig optimist så gick jag ju ner i sommar hagen, där det numera knappt finns staket och dör gräset frodas och satte igång med den lilla ystra Sullivan. 2 gånger sa jag nej till gräsätandet, sedan var vi fokuserad på uppgiften. Hade med klickern och godisväskan. Utan att jag märkte det (då) så råkade jag klicka 2-3 gånger när han befann sig på samma plats så sedan stannade han snällt där varje gång, hi hi. Tog några varv till innan han förstod att han INTE skulle få något godis även om han var duktig och stannade. Sötis!! Eftersom jag var helt solo hemma så lät jag mitt ponnysinne ta över och pysslade lite extra med dem. Sullivan blev fin i rött..

     

Se så fint han visar upp sin fläta, som avslutas med en röd fin rosett!!


 

Curre blev fin i grönt, som tyvärr inte syns på bilden...

Walle som kom ut som sista pålle för dagen blev fin i orange, men då låg både kamera och mobil kvar uppe i stallet. Alla fick smaka lite grönt som belöning och avslut för väl utfört arbete.   Har så fina ponnyer, alla är de olika, alla lär de mig olika saker...
Någon av en som läst Hempflings (finns andra bra också) böcker? Jag är så imponerad av hur hästarna börjar trava när han "travar" bredvid dem, hur de gör som han. Har prövat det på flera hästar, men allt de gjort i bästa fall är att slött trava på framåt. Men så prövade jag det på Curre och han var med direkt! Fasen vilken kick det va! "Travade" jag långsamt och lutade mig lite bakåt så travade han mer samlat och högre i formen, lutade jag mig lite framåt så längde han ut. Häftigt!! Som sagt, alla lär de mig något.

Walle hade en SUPER dag i går, på alla sätt. Fina fina ponny!!

Prins och Hero fick bara bli borstade, kanske blir deras tur idag i regnet. Blir iaf Curre som får följa med på kursen har jag bestämt... Tror jag...   

Ha de bra!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards