Stallrosen

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Ibland...

Av Kerstin - 5 juni 2013 09:09

... Kan regniga hundpromenader vara väldigt givande. Eftersom det är lika bra att bara stänga av och gå dessa dagar, regn, mygg och kvavt är ingen bra kombo, så då stänger jag av och bara går. Men det gör ju att tankarna kommer igång och vissa saker blir så glasklara, saker som man kanske gått och funderat på ett tag. Så när jag kom hem från den blöta turen så kände jag mig väldigt "befriad", skönt.


Här om dagen så lekte Walle och Hero som vanligt i hagen, men något höll på att gå riktigt illa då Walle reste sig och Hero på något sätt sprang på honom så han välte och gjorde en ordentlig vurpa och landade på nacken. Tog ett tag innan han kom upp igen. Först trodde jag han brutit något för han satt och kom liksom inte upp, bara trillade tillbaka igen, men han var nog bara omtöcknad. För sedan kom han upp och inga synliga skador finns på honom. Och inget har heller synts på honom dagarna efter händelsen, han är precis om vanligt. 


Antar att ni hört Hemglass reklamen på radion, det har Dexter också, så varje gång den går så springer han till ytterdörren. Lika besviken varje gång.. Ingen där...

 

Någon där??


Nej, dax att ta nya friska tag och bege sig ut.... Måste komma ihåg att köpa gummistövlar....


Ha det!

Kerstin

 
 
Anna

Anna

5 juni 2013 11:38

Skönt att få befria sig från jobbiga tankar man har gått och funderat på ett tag!! Och förhoppningsvis klarnar en del så man kan bestämma sig hur man ska gå vidare. Inte lätt!!

Men oj:O Skönt att det gick bra med Walle!! Han kan har blivit chockad av smällen därav att han inte kunde kliva upp direkt. Obehagligt hur som helst!!

Inte lätt att vara hund och gilla Hemglass och glass;) Stackars Dexter!!!

Ha de jättebra så länge och sköt om dig!! Kram



Svar:Han bara älskar att gå i sommarhagen och beta;) Hi hi!! Har varit mycket uppe i paddocken....han vill nog ha lite koll på saker och ting. Därifrån har han utsikt på ALLT som händer och sker;)

Visst är det konstigt att man oftast är piggast sista natten man jobbar?? Måste vara så att man väntar på långledigheten;) Hi hi!!

Hagen måste också byggas!! Då får man ta ridningen sedan...även om det inte känns så roligt:(

Klart du ska söka här!! Det var väl "någon" i stan som hade en stor rymlig lägenhet inte så långt från stan om jag minns rätt;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

5 juni 2013 11:41

Svar:Det kändes otroligt bra och skönt att det gick så pass lätt att lösa problemet!! Hade räknat med fler ggr innan han ens fattar rätt galopp. Hästen är dock både smart och har bra temperament så han påminner den del och T...och gillar hästgodis;) Fast har haft en lugn uppväxt!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

5 juni 2013 13:16

Men usch så otäckt med Walle!! Fy vad rädd man blir när man tror att det hänt något allvarligt! Tur att allt gick bra ändå :-)

Haha lille Dexter då...inte lätt att tro att man får besök och så finns ingen där...

Att rensa tankarna är ju så skönt, men oftast klarar jag inte det själv utan att prata med någon. Tack och lov är ju Hanse min bästa pratvän och så har jag ju Cindy som är en klippa också, jag behöver ventilera med dem innan mina tankar blir "befriade" från en massa jobbigheter. Jag är nog en riktig ältare ibland, tyvärr..

Sv: Ja jag vill också ha en linneklänning (eller flera), men de kostar runt 1000-lappen så det är bara att glömma...De säljer jättefina linnekoftor också...dregel, dregel..

http://stallskogalund. blogg.se

 
marianne

marianne

6 juni 2013 10:04

Men Hero då!!!
Vilken tur att Walle klarade det hela. Egentligen är dom ju ganska hårdhudade och klarar mer än man tror, men en sån sak kan ju lika gärna skada dom för livet.....nä skönt att han reste sej igen :)

hellre en hund som springer till dörren än en som ylar....haha Leo token

sv: det dumma är att JAG stressar upp mej, jag vet att Ava är världens coolaste häst, men min oro gör henne osäker. Mycket av min stress sitter kvar sen turerna med Brigade, och en del sitter sen Ava reste sej innan jag ens hamnat i sadeln, jag åkte i backen och hon trampade på mej.....det gjorde ONT!!!
Jag försöker tänka att hon inte bryr sej och då ska inte jag heller göra det....som i går t.ex när vi red förbi trädgårdar med studsande barn och bollar.....hon tittade knappt åt det hållet men, Brigade fick jag vara beredd på tvära vändningar och flykt eller att hoppa av och övertala att gå förbi såna ställen...så jag behöver ju inte stressa upp mej på Ava.

http://marremams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards