Stallrosen

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Kerstin - 10 juni 2013 09:01

Jobbat i helgen och en jag känner var in och berättade att han skulle debutera med sin pålla på söndagen. Åhh vad jag kände ett sug efter att oxå få åka hem och fixa med allt som hör en tävling till, fläta, bada, trimma till och putsa. Och när jag sedan såg att han vann båda klasserna så fick jag ännu mer sug att tävla. Känna pirret, nervositeten mm... Så när jag kom hem från jobbet och gjort alla måsten så gick jag ut och hämtade in min tävlings outfit. Tänkte att om jag hänger fram den så kanske känslan håller i sig.   Eller vad tror ni?! Kanske blir jag bara deppad efter en tid och slänger den, men men då är det någon mening med det också. Man är bra fjantig ibland, men vad gör man inte för att hitta rätta suget igen. 

Idag skiner solen och det blir lite ute fix större delen av dagen. Fläktar ganska bra så jag ska nog passa på att rida nu på förmiddagen. Ska ta med Walle som handhäst tänkte jag, borde inte möta andra hästar den här tiden på dagen. Sedan är det ju bra han får gå med eftersom jag tänkt börja rida när barnen rider och jag vågar inte släppa dem helt ännu. 

Nattugglan Kerstin satt och halvsov i soffan redan vid kl 20 igår kväll ,så kl 21 låg jag i sängen, vaknade till vid 4 i morse, men somnade snart om igen och vaknade inte förrän klockan ringde. nästan 10 timmar sömn, välbehövligt, då jag gått på vilja och inte pigghet i helgen. Orkade inte ens gå med hundarna på söndag morgon så X:et var snäll och tog dem på dagen, släppte av dem på vägen till jobbet. Så är jag "snäll" och hämtar barnen från skolan idag och i morgon, fast jag vill ju träffa dem så vet inte om det är lite ego eller snällhet.. Dock vet jag ju att jag hinner med bra mycket mer om jag inte hämtar hem dem, då flyter ju jobbet hemma på i en jämnare ström. För och nackdelar med allt. Men nu ska jag iaf sätta lite fart.


Ha det så soligt!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards