Stallrosen

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Kerstin - 22 juni 2013 17:34

Tror verkligen Curre uppskattar att han får gå så "nära" mig. Eftersom jag nu bara behöver kliva ut genom dörren så står ju killarna där. Han kommer direkt och vill mysa. Men han har ju alltid varit en myskille så det är väl inte så konstigt. Nu på eftermiddagen när jag fixade lite med vatten till de andra killarna som är på bete så var det 2 väldigt nyfikna småpojkar som ville hjälpa till..

     

Och att de är bra kompisar går väl knappast att ta miste på.. Den andra hinken var full i vatten, men kunde de ta varsin hink.. Nix!

När vi ändå höll på där ute i godan ro så passade vi på att träna lite bugningar och annat och sötisarna bara hänger på. Sådant här onödigt typ... ha ha!

     

Hmm, vad vill matte att jag ska göra... Kanske såhär..

Mattes små älsklingar!


Ha de bra!

Kerstin

Av Kerstin - 22 juni 2013 13:53

Eller hur är det nu då... För nu vänder det ju, vi går sakta mot vintern igen, årets längsta/ljusaste dag har passerat och från och med nu så kommer mörkret igen... Vadå negativ, jag är realist!!   

Nåja, här jobbas det på och midsommar firandet tog jag och en gammal arbetskompis tag i kvällen innan istället. På det viset så måste man ju ändå hylla cybervärlden och fejjan. Där satt vi uppkopplade båda 2 på varsitt håll och så tyckte vi det va dumt, sagt och gjort lyckades fixa skjuts både dit och hem igen på morgonen så vi fick båda en riktigt trevlig kväll! Som vi sa då, ingen av oss hade ringt upp och frågat. Vi gjorde samma sak i fjol sommar så nu har vi bestämt att det får bli en trevlig tradition, hi hi!

Själv kämpar jag hårt med gräsmattan...

     

Hi hi!! Eller kanske inte SÅ hårt då... 

Småkillarna jobbar på.. Just nu trimmar de runt gungan och sist jag tittade ut så var det längs husväggen. Toppen!!

Men nu ska väl även jag försöka göra lite nytta... Vad nu det ska bli för 3 saker idag... 


Ha en fortsatt bra helg!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards