Stallrosen

Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Kerstin - 28 juni 2013 19:01

Grått och tråkigt väder på morgonen men sprack upp allt eftersom dagen gick. Vi hämtade hem hästarna mitt över dagen och tog en sväng i skogen. Det fläktade rätt bra så det enda som störde var de där små äckliga flugorna.. Hu så hemsk de är. Men vi bröt av varsin kvist och flaxade med så vi kunde hålla dem på avstånd från oss och i alla fall huvudena på hästarna. Lustigt med Walle är att DET accepterar han fullt ut, en lövad kvist som yr tunt huvudet och öronen.. Blir inte klok på honom... Men idag var en bra dag med öron och bakbenslyft, man får väl vara glad för det lilla. Blev bara en skritt sväng med lite backträning. Trots vinden så blev de varma så det var helt tillräckligt. några bilder på ponnyekipaget när vi väl kom hem. Då kom även bromsen och Walle  tyckte det var orättvist att han skulle behöva stå ute och vänta på mig och kameran, medan bromsen surrade runt honom och Hero fick gå in i stallet...

     

Kolla mitten bilden, bakbenen åt ett håll och framdelen åt ett annat!! Ha ha!!

Men dottern har iaf något att växa i.

Hero sköter sig som vanligt. Otrolig klippa att ha med när man rider med bängliga ponnyer. Han gör inget trots att man ser att han blir irriterad när Walle kliar sig på honom mm... Walle skulle i sin tur behöva någon som satt uppe på honom och kunde "fostra" honom. Drar tyglarna ur handen på dottern för att äta mm.. Den dagen vi "kopplar loss" honom helt så kommer jag nog ha ett annat bett på honom så jag vet att hon rår på honom och slipper sitta och dra och slita för att han inte ska dra ner huvudet eller i värsta fall få stopp på honom. Det är ju en klok ponny så även om han är världens finaste att tömköra för mig, så vet han ju vid det här laget att dottern inte orkar med honom. Han är ju tuff ute också, traskar helt oberört förbi mig och Hero, så det är ju verkligen ingen garanti att han stannar hos oss om han verkligen vill busa iväg.

Men nu är jag barnfri i helgen, hemskt... Men jag har och ska använda tiden till nyttigheter som att fortsätta röja i timmerstugan och ute. Gräsklipparen, ni vet den som går på bensin mm ville INTE starta för mig igår och inte för Xet idag heller... Så nu får mina gräsklippare flytta till framsidan och jobba lite. Har medvetet haft dem endast på baksidan för det här med ström till hagen, vill ju inte ha de springandes efter någon brud efter vägen, men nu får de gå på framsidan när jag är ute så jag har koll på dem. 


Nej, nu ska jag fortsätta röja medan lusten och energin håller i sig!

Trevlig kväll!

Kerstin

Av Kerstin - 28 juni 2013 10:12

Inte så mycket faktiskt... Har jobbat lite, vardagspysslat lite och igår var vi på bio, vi såg Epic, en animerad film, rolig, spännande och lite romantik... Som en bra barnfilm ska vara. Hade tänkt strosa på stan sedan, men vi ville hem allihopa så det blev inget av det. 

När jag kom hem från jobbet på min födelsedag i tisdags, så möttes jag av detta... Nu syns inte det på bilden men grädden var ljus limegrön.. 

 

Barnens helt egna underverk! ♥

Hästarna går på bete och verkar trivas med det, de har gått en vecka helt nu, ute dygnet runt, men idag ska vi börja skritta dem igen. Walle kan inte gå helt, han är fet somen julgris. Och Hero vill jag ju få igång så jag kan träna lite i höst. Nu är ju hovarna ok och ET kommer ut o kollar på honom och Walle någon dag när vi båda är ledig så det blir toppen att sedan kunna börja rida lite. Köpte mig ett kandar på rean! NEJ vi är inte där ännu, långt därifrån, men kanske kommer vi dit någon gång, han kan ju rörelserna, så det är "bara" styrkan och kondisen som fattas hos oss båda. Sedan "råkade" de bruna nubuck stövlarna med snörning följa med hem också... Opps... Hi hi, har velat haft dem sedan vi fick in dem, men varit för snål.. Eller var det ekonomisk. Men nu är jag nöjd, köpte ju ett par svarta i vintras och de här bruna nu. Bara andas ut och rida nu då!! Ha ha!!

Barnen hade lite balans övningar för sig härom dagen..

       

Gå på tunna...

Igår var det lite dimmigt ute och jag tog kameran för att fota lite..

   

Var inte rätt ljus för att få de riktigt fina bilderna, men jag leker vidare med kameran. Det lustiga är att jag inte sett att eken vuxit så att det bildas som en portal när man kör in på gården. Fint va!? Eller något sådant! Ha ha!!

Det var mycket dagg i luften och vissa blev lite fräcka..

 

Lite coolt..

 

Sedan kom denna "spökbild" på Eddie..

Ibland kan "misslyckade" bilder bli lite "lyckade" också.   


Nej nu ska jag sätta lite fart igen, ha de bra!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards