Stallrosen

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Kerstin - 10 juli 2013 06:59

Eller hur var det nu då?!

Måndag förmiddag och trött som attan efter helgens natt jobb. Bästa barnen frågade när vi kom hem på morgonen när hundarna skulle ha mat och när de skulle gå med dem!! Har man bästa barnen eller vad?!!!   Så när de senare under dagen frågade om vi kunde åka och bada så kan manju inte annat än att säga ja, trots att det blåste halv storm (tyckte en trött vuxen person), men som barn har man ju inte riktigt samma syn på vädret, så vi for iväg.

Galenpannorna badade, det var "SÅ" varmt i vattnet!! Och det var säkert varmare i vattnet än på land iaf. Själv satt jag på stranden inlindad i filten och läste lite.

                 

Bad och lek på stranden och barnen var nöjda (bryggan häade ju ÄNTLIGEN kommit i vattnet!!

Och som ni ser så var ju inte vädret det bästa...

 

Min favvo bild för dagen...

       

Solen kämpade tappert, men fick ge upp för alla moln som blåste in..

Tisdagen bestod av jobb, gästspelade lite i butiken. Under tiden jag jobbade fick jag gräsklipparen fixad och idag kommer 1 ton hö eller mer som grannen fick över... Hade jag haft en ramp till logen så hade jag nog fått typ 2 ton till.... Men som läget är nu så får jag inte in löst hö.. Balarna kan vi slänga upp, skulle kanske funka med transportband och lit medhjälpare, men nu stod jag på jobbet så det är inte så mycket att göra. Jag är glad för det lilla (fast för mig är 1 ton torrhö rätt mkt ändå så jag menar inte att jag föraktar det, men det hoppas jag ni förstår). Det jag får nu kan vi lasta av nere. Så nu ska jag alldeles strax ut och städa ur det sista bosset och lite plast som ligger där efter vintern. 

Men först ska vovvarna få en promenad.

Ha de bra!

Kerstin





Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards