Stallrosen

Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

Energi....

Av Kerstin - 23 juli 2013 19:52

Det är sant som alla säger, men får energia av att göra av med det.... I alla fall så länge det handlar om positiv energi. Började gårdagen med att tänka att jag skulle länga ut min och hundarnas promenad ca 2 km, så att den vändan blev ca 6 km. Slutade med att vi gick/sprang 1,1 mil drygt! Kunde liksom inte sluta gå... Idag vände jag på turen och tyckte den va lite kort, så risken är stor att jag ökar ut vår morgon tur lite till... Väl hemma igen så sadlade jag på Hero och tänkte rida ner till ängen och köra ett mini pass, han hade dock andra planer och svängde in på en annan stig och jag lät han gå, så vi tog en lång skritt tur innan vi var tillbaka till vår äng. Travad lite och han kändes fin, tog några varv i galopp, bara stod upp och lät honom rulla på i en behaglig rytm. Är en otroligt skön känsla att äntligen ha en häst som kan galoppera! Han kändes fin i galoppen så vi avbröt och travade av och sedan skrittade vi hem, nöjda och glada.

Hemma igen så bara spratt det i mig av energi. Fixade tidig middag eftersom vi skulle bort och tog en dusch. Ut med hundarna och iväg till en fd arbetskollega, vi var 3 glada fd kollegor som surrade på tills midnatt. Hem, fortfarande full av energi... Trodde aldrig jag skulle somna, men efter lite trevligt chattande så blev ögonlocken allt tyngre. Men innan det hann jag fånga fullmånen med kameran...

     

Testade lite inställningar innan den försvann bakom ett moln...


I morse vände jag som sagt på turen, kändes som om jag bara gått vår vanliga tur.. Hmm.. Sedan svidade vi om och begav oss till havet och trots att det var molnigt hemma så bjöd havet på varmt vatten och sol, Dexter och Eddie fick lika och Dexter badade som vanligt. Hem igen, in i duschen och iväg för att tömma lite av det vi källsorterar, iväg till köpcentrumet och åt faktiskt där och handlade lite förnödenheter. Hemma igen så startade jag upp gräsklipparen och medan barnen krattade upp gräset efter mig så hann jag klippa bra mycket innan klipparen tyckte att den gjort nog och lade av. Hjälpte barnen att kratta ihop det sista, rensade bort högen med ogräs som har legat sedan jag rensade ena rabatten, mötte upp barnen när de kom från hundpromenaden och sedan satte dottern och jag oss på trappen med varsitt glas med vätska och planerade inför morgondagen och resten av veckan. Har fixat stallet, hästarna har fått lite kvällsmat och nu sitter jag här och funderar vad jag ska göra resten av kvällen. Ta rätt på tvätten, bära in spånet och sadeln. Kanske tar jag en tur till med hundarna.... Eller utmanar mig själv på "plankan". Just nu klarar jag bara 3x40 sek... Hmmm... 


Carpe Diem!

Kerstin

 
 
Cicci

Cicci

23 juli 2013 22:45

Antar att ett bra sätt att skaffa energi är att tömma den energi man bär :)
Brukar va så när man sätter igång med något som va tänkt som något litet så är man rena stålkvinnan efter en stund o åtar sig det mesta i "att-göra-väg" . :P
Låter positiv o energi spridande :)
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

 
erika

erika

24 juli 2013 07:58

Va härligt att ha sån energi^^
Önskar att jag oxå hade de. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

24 juli 2013 11:01

Men hjälp vilken lång runda! Hur lång tid tar det att gå den? För mig skulle det ta halva dagen, jag går så sakta även om jag själv tycker att jag går fort (om du förstår hur jag menar).

Men visst är det så att energi föder energi. Man vill bara göra mer och mer. Tyvärr har mitt energiförråd visst tagit slut just nu, men jag hoppas på att komma igen i dag. Det är ju så roligt när man får saker gjorda.

http://stallskogalund. blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards