Stallrosen

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Kerstin - 13 augusti 2013 17:30

Vad ska man göra när regnet aldrig verkar ta slut och inte ridlusten heller, fast jag försökte säga till mig själv att jag är på tok för gammal och klok för att ge mig ut i det blöta. Hmmm, letade rätt på ett regntäcke som jag visste att jag hade köpt till New Dawn för måååånga år sedan (minst 4 iaf). Och det hängde faktiskt precis där jag trodde att det skulle, hi hi. Köpte det för typ 1/2 reapriset ifall ND och jag skulle komma iväg på någon regnig tävling/träning någon gång. Och se där, 2 hästar senare så kom det ju till användning.   

     

Redo för regn så traskade vi iväg....

 

Dottern tyckte som vanligt inte att jag skulle vara med på bild mer än nödvändigt... Ha ha!!

   

Hemma igen så var vi betydlig blötare, men lyckliga...

Det var en trevlig tur i regnet. Han traskar på kalas bra och vi kunde trava på ställen där han haft det jobbigt att skritta förut. Han är fin i formen, stadig i både tempo, takt och form... Helt klart så trivs han. 

Lagom till jag skulle släppa ut dem igen så sken det upp och har inte kommit en droppe regn... Nåja, fick lite extra tid att pyssla med små killarna då och lite stallpyssel blev det med. Gräsmattan kommer nog hästarna få jobba med nu framöver, på tok för blött att klippa...

Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards