Stallrosen

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Kerstin - 15 augusti 2013 09:08

Dagen började med skapligt väder, dottern och jag tog hundarna på en tur, sonen va på skolan för att göra lite tester och så. Hemma igen så hann jag knappt ut i stallet förrän himlen öppnade sig helt!! Oj så det vräkte ner! Men bara skurar som tur va. Sonen stannade hos en kompis och det var ju tur att han kunde göra det för ha honom cyklandes i det vädret var ju ingen hit.

   

Regn, regn, regn..

Gjorde klart stallet, plockade lite i sadelkammaren. Fick bort lite igen... Hittade ett (eller eg 2 st) nytt täcke till Hero, trodde det va till Walle, men sedan hittade jag 2(!!) nya täcken till honom också, eller eg 3, fast ett av dem var ju köpt till Fröken Z, men han kan ha det så då fick han ett till... hmm... Så nu har jag sorterat lite bland täckena igen!! Nåja behöver inte investera i täcken iaf på ett tag..

Efter middagen och hundarnas kvällstur så sken det upp ordentligt och ridlusten va så stor så det var bara att sadla på och ge sig iväg. 

Att Hero kan en hel massa och allt sådant där det VET jag och det vet ni med, men sedan ska man ju ändå kunna förvalta det och även kunna vara nöjd och känna att allt är bra. Vi har sakta kommit på hur vi funkar och vart knapparna sitter. Jag har inget emot pigga och glada hästar, men det är skillnad på en stressig häst och en pigg häst. JAG har upplevt Hero som väldigt stressig, kanske miljöombytet när han kom hit löste ut det, kanske har han alltid varit så. Men vi har ju som sagt sakta men säkert hittat ett lugn i VÅR ridning, inte alla dagar, men de flesta. Men jag måste nog säga att gårdagens ridtur var på en helt "ny" pålle. Han tog allt med ro, skrittade på med långa härliga steg, över stock och sten utan att stressa upp sig som han normalt gör på dessa ställen. Vi travade bitvis och red lite sidvärts och några steg öppna här och där. Han hade en bra energi i traven utan att stressa iväg. Jag får verkligen tänka mig för vad jag gör där uppe, för ofta gör jag nog på tok för mycket och det triggar igång honom eftersom han är så ambitiös. "Less is more", stämmer verkligen. Vi gjorde inte alls mycket igår på vår tur, men det vi gjorde va det bra kvalité på och det är ju så inspirerande. Så när jag kom hem var jag sugen på att sälja alla ponnyer och köpa en till pålle till mig, ha ha!! Oroa er inte, det kommer inte att hända..   Men man blir ju så taggad. 

 

Inte så matchade, fet matte på ryggen, gräset oklippt och lite väl höga buskar, men skitsamma, vi har det så bra! 

Nej nu ska jag bege mig ut till guldgossen för ännu en trevlig stund! 


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards