Stallrosen

Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Jobbhelg...

Av Kerstin - 2 september 2013 09:06

Så något annat skoj har väl knappast hänt. Angående bollen som är i rullning så är beslut ett och två tagna. Huset ska ut till mäklare och säljas. Vi (jag och exet) har lite saker som ska fixas till först, men sedan så... Det beslutet känns riktigt bra faktiskt. Dax att gå vidare och hitta nya spännande saker i livet.

Beslut två är betydligt tristare och det är att lilla Prins kommer att trava in i sitt kungarike inom kort. Han har varit halt hela sommaren och markerar fortfarande. Han rids inte, så antagligen så har det hänt i hagen, det går ju lite livat till vissa dagar. Det är unga busar han går med nu. Eller så kan det vara något han känt av en längre tid eftersom han själv tydligt visade redan för ett år sedan att han inte längre ville bli riden. Jag spekulerar inte i det, han är halt. Han fd ägare är informerad om läget och även om vi båda är ledsna så känns det rätt mot honom. Han har haft ett bra liv och gjort många barn och vuxna lyckliga. 

                         

Älskad och kommer att bli saknad   

Men än njuter vi av vår Prins och allt han har kvar att erbjuda oss och vi honom!


Carpe Diem!

Kerstin

 
 
Malin Johansson

Malin Johansson

2 september 2013 09:55

Så synd men det är ju rätt beslut

http://www.havrefallen.bloggspot.com

 
Erika

Erika

2 september 2013 10:12

Åh va tråkigt med prinsen. :(
Beklagar, men som du säger är det säkert rätt för honom.

Hur blir det med hästarna om du inte behåller gården?
Ska du leta ny gård?

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

2 september 2013 16:17

Det måste kännas skönt att ni har tagit ett beslut vad som ska göras med huset!! Måste vara en stor lättnad :D

Och i samma veva jättetråkigt att lilla Prins måste somna in :( Men om han inte mår bra och har ont är det bättre för honom att ett beslut tas. Inte lätt och inte roligt men välbehövligt trots allt och helt rätt tycker jag!!

Väldigt många fina bilder på Prins!!!

Ha en fortsatt jättebra vecka och sköt om dig!! Kram

Svar:Japp!! Vissa har ju fått svaret redan på FB ;) Hi hi!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Ylva

Ylva

2 september 2013 17:01

Jag beklagar att du måste ta det beslutet. Det är skitjobbigt men när det är dags så är det dags. *kramar om*
Från Ylva som precis har varit där.

http://www.ylvablom.se

 
Agnetha

Agnetha

4 september 2013 10:50

Spännande med husförsäljning och nya tider i livet, jag hoppas att det kommer bli bra för dig! <3
Tråkigt med plutt-prinsen. :-( Men det är säkert alldels jätteklokt! *kram*

http://agnethagothe.se

 
cicci

cicci

4 september 2013 13:07

Ja ojj... jag måste med fråga... hur blir det sen? Ska du/ni leta ny gård , hus , lägenhet , stallplats???? Finns ju en del valmöjligheter :)

Åh lille fina prins :(
Tungt... jag vet hur jobbigt det är med dessa beslut då nettis ska få galoppera på de gröna ängarna snart. Man måste ibland för deras bästa.
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

 
Tessan

Tessan

19 september 2013 11:39

Tråkigt att ni måste gå isär men det kanske är det bästa ifall man inte vill leva ihop.

http://www.mäklareoxelösund.se

Kerstin

19 september 2013 13:00

Det var längesedan vi separerade, bara det att huset blivit kvar i bådas våran ägo fram tills nu. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards