Stallrosen

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Fix och trix..

Av Kerstin - 15 september 2013 13:55

Blev till att fixa lite ute i går. Xet fick inte heller gräsklipparen att fungera längre stunder, så då ringde jag till en som klipper mot betalning, så nu hoppas jag på uppehåll så det kan bli klippt innan visningen. Hade varit perfekt idag, men nu är det ju söndag... 

Dottern hade lite tråkigt eftersom sonen hade kompis här så Sullivan fick sig en ordentlig pysselstund. Otroligt snäll och tålmodig som vanligt. Dottern släpade omkring en pall framför och bredvid honom allt eftersom han skulle bli fin och han bara står helt still och väntar på vad som ska hända. Inget nafs, inget tjafs... Otroligt fin barnponny. Curre är ju precis likadan. Welshar är verkligen framavlade till barn. Så här fin blev Sulle. Det är första gången dottern gör en sådan här manfläta så jag tycker nog hon har lite talang för det. Hi hi!

   

Mina sötnosar!

Men nu har jag som vanligt inte tid med er...

Carpe Diem!

Kerstin





 
 
erika

erika

15 september 2013 15:05

Söt han blev. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

15 september 2013 16:11

Åh, jag behöver en welsh...en snäll barnponny med låg fallhöjd.

Vad duktig hon är på att fläta....hon skulle ju komma och fixa Avas man...sa vi inte så?

Hoppas på full fart nu vid husvisningen och att det kommer någon som vill flytta in genast ;)

http://marresmams.blogg.se

 
matilda

matilda

15 september 2013 18:31

Sullivan är ju bara för vacker! Hur stor är han? Hade blivit underbar framför en vagn. :D

http://farrixmo.blogspot.com

 
matilda

matilda

16 september 2013 00:32

sv: Ja det tycker jag verkligen! Nu vet jag inte vars du bor men det finns nog klubbar i närheten av dig som tar emot er med öppna armar! Det är tyvärr inte alltid så lätt att köra in en häst själv. Men det är riktigt roligt att köra och så får man tävla ponny i körning hur gammal man än blir :D Så jag har fått b-ponnytiden i vuxen ålder! Har hört att det ska vara bästa tiden.

http://farrixmo.blogspot.com

 
marianne

marianne

16 september 2013 06:18

Ja, det skulle väl vara omänskligt att behålla sitt tålamod dag efter dag efter dag med samma trots....med Brigade fick jag lära mej att inte bli arg, för han blev som förstenad när hans ryttare blev arg, lite därför som jag fick honom tror jag.....E satt ju och slog och slog och B svarade med att stänga av allt istället för att gå fram. Ava är lite tvärtom, det verkar som om jag måste bli lite arg :( det är inte roligt :(

http://marresmams.blogg.se

 
Erika

Erika

16 september 2013 09:16

SV:
Jo det kommer säkert hon göra. :)
Corre kommer stanna (nordsvensken) men han ska gå på stallägarens egna lösdrift.

Stallägaren har det lilla stallet där hon har sina hästar o de är hennes privata.
Och sedan ska hon ha en egen lösdrift där våra hästar idag går.

Sen inhyrningarna ska ju ha en annan lösdrift.
Men Corre ska tydligen gå med hennes privat hästar varför vet jag inte.
Kanske behövs de fler där av någon anledning, men de finns ju som sagt fler hästar. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

16 september 2013 12:49

Nej jag skulle inte säga att dottern har lite talang, hon har absolut mycket talang! Kanske är hon en framtida frisör? Sulle blev så fin! Hälsa henne det.

Attans gräsklippare då....inget kul att behöva kosta på en lejd gräsklippning. Har inte exet en klippare att låna ut, han bor väl i hus om jag inte minns fel?

http://stallskogalund. blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards