Stallrosen

Alla inlägg den 24 september 2013

Av Kerstin - 24 september 2013 22:28

Kunde inte alls sova så länge som jag borde efter nattens jobb. Så mycket som far i huvudet nu. Suck, bara att kliva upp, få i sig något uppiggande, typ kaffe... Surfade runt lite, fick i mig en macka eller två. Gick på prommis med hundarna, fixade stallet och belönade mig själv med en ridtur. Förutom att jag tappade nyckel hem så var det en trevlig tur. En STOR morot till underbara Hero som kunde fortsätta sitt lugna fina trav jobb efter vägen trots att en travhäst jobbade på i ett något högre tempo fram och åter på samma väg. Jag är grymt imponerad av min guldgosse, hade det varit i fjol så har han varit sjöblöt i svett och försökt stressa efter den. Sedan mötte vi grannen som va ute och red med sällskap, så vi stod och pratade en stund, han bara stod still och sedan fortsatte vi vårt jobb, medan de gick vidare. IMPONERAD av Hero i dag!! 

 

  

Sedan var det till att ila på för att hinna fodra, ge hundarna mat, ut med dem och plocka fram papper om huset, ringa hovslagare, duscha och göra allt annat som ska fixas innan man får ta det lite lugnare igen. 

Så när allt sedan är klart så sitter man stadigt där man satt sig. Nu en kopp grönt te. Min nya last... Bättre än choklad..

Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards