Stallrosen

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

Pizzakväll...

Av Kerstin - 3 oktober 2013 09:00

Vilken fantastisk höstdag det var igår! Hero och jag fick en mys tur. Jag hade bara tänkt skritta, men han var så fin så det fick bli lite trav jobb och så klättrade vi lite i sandtaget. Vi var båda varma, men inte svettiga när vi kom hem igen och det kändes lagom för dagen. Innan det hade jag gått en långtur med vovvarna. Det var tungt att gå igår, så jag fick övertala mig själv att gå en bit till, bara en bit till. Men sedan lossnade det lite, får se hur benen känns idag. De håller på att fixa vår grusväg, igår gick lastbilar med grus och vatten om vartannat, trodde de skulle vara klar tills idag, men de kör nu med, så det får bli skogen idag med för Heros del.

Hööks bjöd på pizzakväll igår. Vi hade väl gjort något bra och fick gå ut och umgås en kväll. Trevligt att ses utanför butiken ibland också. Först hade jag inte tänkt att gå eftersom jag tycker jag har så mycket annat som borde göras, men då kom barnen och sa att det var viktigt att jag umgicks med mina vänner och att de fick umgås med mormor. Tja hur kan man säga emot det?!

     

Trots lite dis och dimma på morgonen så kommer det bli en strålande vacker höstdag även idag.


Så jag säger..

Carpe Diem!

Kerstin


 
 
Erika

Erika

3 oktober 2013 11:02

Bra att du gick! :)
Det är viktigt att göra annat oxå.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

3 oktober 2013 22:15

Åh, har du ett grustag? Det saknar jag, jag har ju klätterbackar men att intervallträna i ett grustag är kanon.

så du festar på pizza ;) kloka barn som vet vad mamsen behöver <3

Visst är det underbart på morgnarna när dimman lättar? Jag kan inte se mej mätt på det.

http://marresmams.blogg.se

 
marianne

marianne

3 oktober 2013 22:18

Jag ska hålla tummarna att allt går din väg nu med försäljning och flytt

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards