Stallrosen

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Snart helg...

Av Kerstin - 11 oktober 2013 11:12

Så jag kan väl bjuda på ett "skit" inlägg då.   

I måndags då besiktningsmannen var här så uppdagades det att vårt avlopp inte funkade som det skulle. Infiltrationen hade troligast slammat igen. Ridå ner kan jag lova. Jag kände hur marken gungade och migränen slog till direkt. Kvällen som kom var allt annat än munter. Nu så här efteråt och efter att ha pratat med en av mina vänner som jag pratade med då så förstår jag att jag var rätt nära ett ordentligt sammanbrott. Jobbade med henne på tisdag natt och hon berättade att hon varit riktigt orolig över mig, vilket hon normalt aldrig är. Men under tisdagen så avlöste som sagt bra saker varandra och innan dagen var slut så hade jag ju både sålt och köpt hus. Killarna som skulle fixa avloppet har jobbat på sedan i onsdags förmiddag. Och idag fixar det de sista. Blir toppen bra. Bara vänta tills den härliga räkningen kommer då, mindre bra, men vad ska vi göra.

           

Allt gick ju inte smärtfritt då de stötte på berg titt som tätt...

Lustigt att det heter Sör"åker", då det mest är berg och sten här..

   

Blev lite full i skratt när jag kom hem från hundpromenaden och alla bilar var borta och kvar stod ett par stövlar prydligt uppställda på gården, ha ha!!

       

Infiltrationen på plats och allt övertäckt och klart!

Bra jobbat killar!!


Har fått lära mig att infiltrationerna håller ca 15 år, beroende på vilken mark de ligger i. Det vi hade var 26 år så det hade ju levt på övertid ett tag ändå. Det vi får för huset täcker inte allt, men en del av kostnaderna och det får vi väl vara glada över. Har sagt till barnen att det blir en knaper jul, men de är ju gulliga och förstår.

Dottern har sett en tapet hon vill ha och den finns i vitt eller svart, hon vill ha den svarta. Jag försökte förklara för henne att rummet blir så litet när man tapetserar med en mörk tapet. Hon funderar ett tag och så säger hon; "Men mamma, den svarta tapeten är inte tjockare än den vita, de är båda som ett papper ungefär." Och jo, så är det ju eller hur!!  


Hästar och hundar får det de behöver i form av motion mm, mycket mer hinns inte med. Men vissa ser ju nöjda ut ändå...

     

Jo det är Dexter, inget konstigt som kröp upp från avloppet...   


Har tömt en sektion i en bokhylla som stod uppe. Blev en tripp längs "memory lane". Hittade papper och bilder på hästar som jag tävlat/ägt och lika så hundar. Jag är ju en sparare, så jag hade dressyrprotokoll kvar sedan ponnytiden, de fick faktiskt gå till pappersinsamlingen nu, jag bär med mig dem i minnet istället. Känns skönt att bära mindre vid flytten. 7 veckor kvar, känns länge, men jag vet hur fort det går. Vips är vi där. 


Hästarnas flytt har strulat pga av min bil och nu är stallägaren på älgjakt i helgen, men på måndag ska förhoppningsvis min bil vara frisk igen och då ska jag upp och vi ska dra tråd så killarna håller sig inne. Snö ska tydligen vara på ingång så i helgen river jag sommar hagen och fixar till en provisorisk här hemma, det får duga i dagarna 3. Vill inte att sommarhagen ska frysa fast.

Carpe Diem!

Kerstin


 
 
Maria

Maria

12 oktober 2013 09:35

Så skönt att allt ordnade sig :-) Du är påväg bort från landet och gillar det!!! Och jag har precis flyttat till landet och älskar det, tänk så det kan vara :-)

Ta hand om dig!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Erika

Erika

12 oktober 2013 14:18

Skönt att det löste sig till slut. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

12 oktober 2013 14:55

Men det är ju underbart!
Allt fixat och klart, bara resten kvar ;)
Det är lätt att bli sittande med drömmar när man rensar i högarna, det är väl härligt att tänka tillbaka på fina saker man upplevt? Men det tar förstås "lite" längre tid att bli klar med det.


Sv: jo jag är glad för veckans siffror, men får inte glömma att jag veckan innan gått upp 1/2 kg ;)

Jag vet inte om Maria har helt och hållet rätt....man kan inte bara bestämma hur man ska tänka/göra....det går liksom inte att styra allt och OM jag klarar det är det ju inte JAG....då är jag ju någon annan som jag egentligen inte är...någon som bestämmer att göra något jag inte klarar.....fattar du? ;)

Ha en fin helg nu <3

http://marresmams.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

12 oktober 2013 18:52

shit vilken pärs!! tänk vad man inte vet om hus....! Konmunalt avlopp är inte så dumt! ;) sväris infiltrationsgrejer var redan nergrävda förresten, glömde säga det.
Hoppas nu hästflytten går väl.:)
Kram o trevlig helg!

http://agnethagothe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards