Stallrosen

Alla inlägg den 5 november 2013

Av Kerstin - 5 november 2013 21:35

.. För Walle.. Som ni alla vet vid det här laget så har ju Walle lite trauman med bakbenen och öron/nacke. Det har gått framåt, bakåt, stått still, fram igen och så vidare. Men så har det då hänt, han har förhoppningsvis (känns så i alla fall) insett att jag inte tänker göra honom illa eller så. Och som ni också vet vid det här laget så använder jag mig ju av belöningsbaserad träning när det gäller mina hästar. Och nu har det alltså hänt, vi har lyckats vända öron/nacke traumat till att bli en belöning!! Så nu sista gångerna när jag lyft bakbenen och till och med fått sträcka dem lite fram och bakåt så ber han mig klia honom på öronen som belöning!!! Hur stort är inte det?! Bildbevis ligger i mobilen, men det lägger jag in i morgon, lite trött nu. Även om han drar undan huvudet ibland nu, väldigt sällan, så är det inte värre än när någon av de andra gör det, finns ingen panik i det hela nu. STORT!!!   

     

Fina Walle

Förutom det så har Curre än en gång att han verkligen är bäst när det gäller. Det kom en spekulant idag och trots att Curre just gått ut i hagen så gick jag bara ut och hämtade honom, inget trams, in i stallet, pratade, tittade klämde och kände, ut på lina, promenad efter vägen (som han aldrig tidigare gått på), gnäggade lite åt stona, kröp ihop lite då det kom en liten lastbil bakifrån (det får man göra). Än en gång så bevisar han vilket underbart psyke han har.   

 

Fina Curre!!


Tja det va min dag!

(förutom lite packning mm)

Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards