Stallrosen

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Walle blir vuxen...

Av Kerstin - 22 november 2013 09:22

Trots att jag inte skriver så mycket nu så betyder inte det att jag inte gör något, tvärt om..    Jag jobbar, packar, slänger, pysslar, borstar hundar, går med dem och fixar med hästarna, en och annan skrittur, men inget märkvärdigt. Men om vi lägger lite fokus på Walle då. Han har tydligen bestämt sig för att det mesta är ok nu. Jag får klia, peta och dra i öronen. Jag kan sätta på grimman lite hur som helst nu för tiden utan att han kastar iväg med huvudet. Jag får raspa klart framhovarna utan att ta någon paus och sätta ner dem och nu vill han till och med att jag ska lyfta bakbenen på honom!! Under en tid nu så har jag fått lyfta, stretcha, hålla, fixa och trixa utan problem. Igår lyfte han dem själv åt mig!! Det här är stort och vilken lycka för oss!! Han har dessutom vuxit till i kroppen och där kommer ju min teori om bakbenen in lite, att han kanske haft lite ont, eller att det bara tagit emot att lyfta och hålla dem uppe. Eller att han bara känt att han inte kan hålla balansen. Just nu tränar vi på "yogan" en bra balansövning, han är inte helt bekväm i den än, men det kommer.

 

Walle mars 2012

Prövade dressyrsadeln jag köpte åt Hero på honom, en Caprilli, den satt som en smäck på honom. Så nu får den väl vara kvar då.. Är visserligen en 17", men kan vara bra att ha om ngn större än mina barn ska rida honom.

Det mesta känns bra nu och det som inte är bra ser jag en ljusning på så jag är full av hopp inför framtiden. En ny, seriös, spekulant på Curre är på ingång. Jag hoppas, hoppas, hoppas att de faller för honom, för bättre hem än hos dem kan han inte få. Han blir visserligen av med kulorna, men det gör inget, huvudsaken är att han får det bra!

Nej tiden rusar iväg, jag SKA läsa ikapp mig hos er så snart jag får lite mer tid över, jag har tittat in lite nu och då till er, men inte lämnat några avtryck, ska skärpa mig!! 

Carpe Diem!!

Kerstin

 
 
marianne

marianne

22 november 2013 10:08

Ta det lugnt, vi ser att du fortfarande lever om vi går ut på FB :)
härligt uppfriskande att läsa ditt positiva inlägg nu, när jag själv känner mej rätt trött på livet....
Jag ska hålla tummarna ÄNNU hårdare nu när det gäller den nya spekulanten.
Kramkram

http://marresmams.blogg.se

 
Erika

Erika

22 november 2013 11:56

Åh va roligt att det går framåt med Walle. :)
Han kanske haft växt värk ?
De misstänkte Yvonne att Raski hade i somras när hon var ute.
Unghästar växer ju och de får ju oxå växt värk precis som vi människor kan få.

Men så härligt o läsa om framstegen.
Tänker du behålla honom som barnponny eller hur tänker du ? :)
Han är ju så söt o ser ut o vara lagom storlek fast alla andra är ju oxå söta.

Men curre var väl till salu ?

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina Liljedahl

Nina Liljedahl

23 november 2013 12:04

Känn inte att du behöver blogga för vår skull, vi vet att du har fullt upp just nu och att du behöver ha fokus på andra saker än oss. Tids nog är din flytt avklarad och du har kommit i ordning i ditt nya hem och då får vi ju se mer av dig. Den som väntar på något gott...vet du.

Jag hoppas att du får en bra sista vecka nu innan flytten och att du inte kommer att vara helt utsliten när den är gjord. Sköt om dig!

http://stallskogalund.se

 
marianne

marianne

24 november 2013 12:14

Ibland räcker det att ändra en liten grej så ramlar kilona av utan att man ens tänker på det....du har fullt upp med rensa, packa och jobba, jag antar att du mår bättre inom dej, än på länge och det gör jättemycket....när du kommit till ro i ditt nya hem så kanske du inte behöver anstränga dej utan att du tappar dom ändå ;)

sv: Jo, jag tror kroppen behöver tid att vänja sej, jag har ju pendlat runt den där vikten länge nu.

http://marresmams.blogg.se

 
Ylva

Ylva

28 november 2013 12:14

Håller tummarna att köpet går igenom.
Kram

http://www.ylvablom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards