Stallrosen

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Kerstin - 6 april 2014 17:20

Gör ett litet inlägg här, trots min paus i bloggen. Vi har haft det väldigt hästigt sista tiden. Dotter o son har varit i stallet, dottern har ridit, jag longerar mm med ponnyerna och allt sådant känns super skoj. Hovis kommer på måndag, Hero har varit lite snubblig och lång i tårna så jag har inte velat rida, kan vänta tills han fått lite pedikyr.

Hingstarna sköter sig som vanligt helt kalas bra. Walle har fått ett bakslag och är nu "rädd" för grimman igen. Suck... Har hoppat lite med Curre på lina och jösses.. Han är som en liten missil, söker och skannar av vart hindret är och sedan flyger han över.

           

Barn och djur, kan man ha det bättre!

Så häromdagen så fick jag ett meddelande om att Prins inte mådde bra. Så jag beslutade att åka o hämta hem honom. Lyckan av att ha honom hemma igen är enorm. Vi har verkligen saknat honom och även hästarna. Men nu är flocken hel igen och allt är bra. Prins mår för övrigt bra. Blir 25 år i maj. Vilken kille!! ♥

               

Ponnyn som står installad här fick ett litet bus ryck när Prins kom ut, åhh vad de ville till vår hage och hälsa.

Hero skyddar sin Prins och jag tror han känner en lättnad över att Prins kom hem och tar över ledarrollen igen.


Prins ska nu få leva sista tiden av sitt liv som just en Prins, ingen ryttare, ingen vagn, bra mat, vitaminer/mineraler och barn som saknat honom och än en gång kommer att ösa kärlek över honom. Samt ett gott sommarbete och därefter så tar vi dagen som den kommer. 


De va allt, får se om vi kommer igen!

Carpe Diem!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards