Stallrosen

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Welcome CJ

Av Kerstin - 19 oktober 2014 21:34

Ja, det är ju så han heter vår fina Walle. För er som följt vår resa från det att han kom till oss, som ganska nyinriden 3-åring tills idag, då han i princip springer på lastbilen, låter sig tränsas och sköter sig exemplariskt på den lilla "tävlingen" vi va på idag kan nog förstå den lycka vi känner idag. Vi köpte honom av en tjej som gjort ett jätte jobb med honom efter det att hon köpt honom från ett mindre bra hem. Walle är en JÄTTE fin ponny på alla sätt och vis. Han är så snäll med barnen både när de hanterar honom och när de rider honom. Han har fortfarande sina trauman med sig när det gäller bakben och öron. MEN idag lyfter han bakbenen utan problem, kanske inte för vem som helst eller hur som helst, men för oss gör han det. Jag kan tränsa honom, inte som jag tränsar de andra, MEN jag får på tränset nästan lika snabbt som på en häst utan trauman. Idag traskade han på lastbilen utan minsta lilla tvekan när vi skulle åka och när vi lastade på "tävlingen" så backade han en gång sedan klev han på. Han är naturligtvis lite på tårna när vi lastar ur bland andra hästar och folk, men står still när vi sadlar och kliver upp. Han traskar runt banan utan problem och visst tittar han på vissa hinder, men han är ju knappt hoppad, så vem kan klandra honom.

               

En liten fin rosett idag, Walles 1:a!! Prins va naturligtvis med som moraliskt stöd.   


Annars går det mesta som vanligt i hästarnas tecken. Frina har varit här och ridit både Walle och Sullivan. Och vad ska man säga annat än att hon är guds gåva till alla hästar! Vilken känsla den ungen har!!!   Och ingen kan vara gladare än jag som just nu har henne som ryttare på mina små älsklingar!

   
Bästa Frida på Walle och Sullivan.



Ha det bästa alla!!



 
 
marianne

marianne

20 oktober 2014 18:20

Grattis till rosetten, vad roligt :)

Hur är det med lilla Grålle?

http://marresmams.blogg.se

 
Erika

Erika

21 oktober 2014 13:55

Gud va roligt att det går framåt för er!! :D

http://erikapettersson.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards