Stallrosen

Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Kerstin - 15 maj 2015 09:32

I går va det STORM! Jo jag räknar det som storm eftersom vi fick kippa efter andan då vindarna kom rakt framifrån. Men herre jösses, det går ju att hålla sig manarna så vi red ut ändå.    Vet inte om vindarna mojnade eller om skogen va så tät, för där vi red va det riktigt lugnt och skönt. Trots starka vindar så skötte sig Anezza toppen bra, lite "ruska på huvudet" innan trav och galopp, men det får man göra. Guldgossen däremot körde med tvära kast och lite tvärnitar, det rörde ju sig i buskarna!!!    Grålles lilla medryttare hade det rätt lugnt hon med, Grålle blev lite otålig då vi stod still, men det är väl ok det också. Han ville ju galoppera och hoppa! 

         

Hero blev av med manen igen, ja det är ju inte klart än, började lite bara medan jag väntade på att tjejerna skulle bli klar.


När inte medryttarna är där så rider så klart dottern på Grålle, vi försöker dela upp dagarna så alla blir riden varje dag. Och för det mesta lyckas det nu för tiden. Hero börjar bli riktigt fin i kroppen, så det här med att jag började åka på träningar va nog en bra idé. För även om det inte är något jag ska tävla i, så blir jag ändå mer motiverad till att rida honom och hålla igång så han sköter sig på träningarna och naturligtvis så att han orkar med.

 

   

Små killarna!

  

 

Tjing på er!


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards