Stallrosen

Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Kerstin - 2 juni 2015 05:42

Fina Anezza har ju haft lite välförtjänt vila några dagar men har nu joggats igång lite. Och igår efter en skrittsväng i skogen så tog vi några varv på ridbanan också. Hon va lite busig, men gör inte så mycket mer än drar ner huvudet lite och på sin höjd så tar hon lite högre galoppsprång. Vad hon däremot blir lite rädd för är stora fordon. Kom en buss precis när vi skulle gå upp till vägen och då tvärvände hon och studsade hemåt, men dottern satt som klistrad i sadeln och som hon sa, "jag skrek inte ens till", för det har hon alltid gjort tidigare. Sedan kom en långtradare när vi red på ridbanan och det hände samma sak då. Än en gång kan jag konstatera att hon utvecklats enormt under vintern. 

         

Vi avslutade med några språng och det tyckte de båda va skoj.


Snart skolavslutning och det är efterlängtat av oss alla. Barnen är trötta, blir allt svårare att få upp dem på morgonen. Men jag kan förstå dem. Det är ljust på kvällarna, svårt att somna och så ska man ändå upp på morgonen. Men om 8 skoldagar är det sommarlov!!! Själv ser jag fram emot jobb, men jag har ett toppen schema så jag klagar verkligen inte. Och den här veckan bjuder på en anställningsintervju, spännande.   


Tjing på er!








Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards