Stallrosen

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Lilla ridfröken...

Av Kerstin - 1 februari 2011 20:32

Dottern hade kompis här idag och de red ut en sväng på Prins. Han vet ju som vanligt att det var en ovan ryttare och lade in "lunka på växeln". Otroligt klok ponny det där. För att matcha sina ryttarinor (även om dottern stod över ridandet idag) så fick han sitt vita schabrak med silver passparoll och sin rosa pad. Tjejerna hade lika ridbyxor, fast "fröken" hade lila och "eleven" rosa. Vilken finurlig tomte...   

Sandbilen kom precis innan vi skulle iväg så halkrisken minskades betydligt.

Angående b-vitaminer och dess innehåll av glukos (socker) så vet jag inte vad alla innehåller, endel står det inget på och då får man väl utgå från att det antagligast inte finns någon glukos i det eller att det är så liten mängd att det inte behöver tas med. Jag vet inte, men det kan ju vara värt att kolla upp. Blir ju billigare at tköpa ett sockerpacket om det är socker man vill ge dem..   

Ang vanlig jäst som jag skrev om, så kan det även hjälpa oroliga magar, magproblem och fång hästar pga att den gör så att miljön i grovtarmen förbättras. Jag kollade upp med bästa Marlene och fick det bekräftat. Fick också reda på att man INTE ska ge eksemhästar vanlig jäst, pga att det innehöll en sak som jag inte kommer ihåg just nu, men det förvärrar det för dem ialla fall. Så Prins får inte vanlig jäst! Sydney, som varit lite dålig i magen till och från under vintern, mest till. Har redan efter 2 dagar visat tendens till förbättring. Har dragit ut ett helt kompendium om just jäst, som jag ska läsa igenom, men det är ju inte skrivet på svenska och lite fack ord här och där, så jag känner att det får bli imorgon när hjärnan är med.

En annan rolig sak, är att en som känner till Sydney från tidigare, hade halkat in på min blogg. Kul!!

Nu är det snart "House"!!!   Kan manju inte missa. "The Mentalist" har jag spelat in och det får bli en senare titt.     


Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

 
 
Helena

Helena

1 februari 2011 21:43

Så sött! :D

Svar: Jo, det stämmer ganska bra, läste det i en bok idag och tänkte att det där måste jag ha på bloggen :) det kanske hamnar i headern sen men eftersom jag inte gör den själv får det vänta lite :)
Det är svårt att sätta mål och sånt när man inte vet hur man jobbar eller har det med tider och så, men man kan alltid sätta små mål, brukar göra mål till mig själv också, som att äta en frukt varje dag, eller gå och att kliva upp direkt väckaren ringer och inte snooza, till exempel. Såna smågrejer som man kan klara och som får en att känna sig lite duktig :)

http://travgalen.se

 
Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

1 februari 2011 21:51

Sv: Haha, där drog du en nitlott!! :P

De va jätteroligt att vi pratade lite och att de kände att de kunde prata med mig. Har gärna nära kontakt med eleverna.

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Helena

Helena

1 februari 2011 22:24

Svar: Kanske en resa ;) jo precis, att klara ett mål känns betydligt roligare än att ha gjort bort något man måste göra :)

http://travgalen.se

 
Camilla

Camilla

1 februari 2011 23:03

Hur mycket jäst ska man ge?
Hur länge? Året runt? Tills pälssättningen är klar? Värt att börja nu när han redan fäller en massa?

Totalt okunnig med sånt där. :)

http://parellikusken.blogg.se

 
Ingen bild

Caroline

2 februari 2011 05:09

Härligt när shettisar tar in "luunka på växeln".

Svar: Grepen tappade sin skruv, men det är bara köpa ny skruv.....

 
Spanaren

Spanaren

2 februari 2011 08:27

Jag njuter över att få vara delaktig i ditt liv. Tack för underbara foton och fina texter. Tack för att du har en sådan trygg Prins *ler*
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

2 februari 2011 09:05

SV: lätt att missa känner ja me fast bloglovin :/

http://www.stallekekullen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards