Stallrosen

Alla inlägg under april 2011

Av Kerstin - 30 april 2011 21:46

Sista april, snart maj. Underbart, snart sommar!

Efter jobbet så blev det middag hemma och lite eldning.

 

Visst är eld vackert!?

  Så vackert..

  Eddie vaktade fikat..

  Dottern slog in sig själv i ett paket..

  Medan sonen skjutade runt sin pappa..


Trevlig Valborg!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 30 april 2011 08:45

Migrän i början av ledigheten, sedan en ordentlig förkylning och när den äntligen släpper taget om mig så vad händer.... Då kommer migränen tillbaka!! Nu börjar jag bli rätt less på att inte må bra.    Ska stanna på apoteket på vägen till jobbet och kolla vad de har. B 12 var det va?? Kanske en dunderkur med vitaminer hjälper, tar hela buken på en gång!! Skojar bara!!

Så nu ska jag i alla fall sätta lite fart, hade en upp och ner dag på jobbet igår. Gick bra att jobba då det var full rulle nära på hela dagen. Men tankarna är ju lite jobbiga nu och jag är glad att de fanns varor att plocka så jag fick stå lite ensam ibland.

Kollade av lilla Lukas igår, då jag tyckte han kändes lite varmare i sin vänster hov, men han travade klockrent, så peppar peppar... Jag är ju lite nojig med värmen, vet att hovarna är varma vissa tider på dygnet, men jag skulle uppskatta om de var iskalla alla gånger jag känner på dem, vilket i Lukas fall är minst 3 ggr/dag.. Fanatisk, jag, nääää........  

"Kompisarna, now and forever..." 

I Lukas fall så kan jag nog tillägga att jag kan gå igenom hagen och säga vilka skithögar som är hans, har full koll på färg och konsistens på dem, då jag vill veta minsta förändring som sker i hans mage.. Ok, lätt skadad kanske jag är...

Och du Marie, hon vill!!   

Kram på er alla!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 29 april 2011 08:58

Äntligen får man återgå till vardagen igen, med jobb och vänner...    Skojar lite.. Har varit underbart att fått vara ledigt och jag uppskattar det verkligen, synd bara att jag hade migrän 1:a halvan och förkyld andra halvan.. Men nu är jag frisk igen så..

Att jag är lite låg just nu beror på stor del till mina beslut angående hästarna. Som ni alla vet vid det här laget så är New Dawn min älskade lilla pålla. Hon föddes här på gården för ganska precis 10 år sedan. En ljuvlig vårkväll när hon var 3 år, så var vi ute och gick i skogen och hon var så lugn och fin, så jag satte upp på henne, barbacka i grimma och med hala wct byxor, inte det smartaste sättet att rida in en häst på men alla sätt är bra utom de dåliga, eller?? Härom dagen var vi ute och gick i skogen, också en ljuvlig vårkväll och även denna gång var hon så lugn och fin. Vi gick ungefär samma runda och jag satte upp och skrittade hemåt. På något sätt så fick allt sitt avslut då. Cirkeln är sluten, vi började bra och vi avslutade bra. Hon mår inte bra min lilla tös. Jag ser på hela henne att allt är över nu, vår tid är slut. Svårt att förklara, men jag litar på min instinkt hur jä..a jobbigt det än är. När det blir vet jag inte ännu, men det blir...

 

Jag älskar dig så min vän  


Ha en solig dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 28 april 2011 20:33

Eftersom inget händer här så tappar man ju lite lusten att blogga också. Känns lite hopplöst nu. Orkar inte dra alla funderingar nu. Vet vad jag vill, vet också begränsningarna.

Vi var och bytte ut köksbordet, så nu håller vi tummarna att det här inte spricker. Passade på att fylla kyl och frys lite mer. Max lagade lunch/middag åt oss, helt ok. Lite andra nödvändiga inköp på diverse affärer. Ungarna hade med sig egna pengar och fick köpa varsinn leksak. Hemma igen så monterades bordet ihop, jag hämtad litem er hö. Orkade inte hämta allt, fixar det till veckan istället. Och så tog jag en skogspromenad med hundarna. Skönt i skogen nu, trots att myggorna börjat komma i allt större svärmar.

Nu är kaffet klart och jag tänker bänka mig framför tv:n.

Ni er, det är inte braför mig att vara ledig, jag deppar ju ihop... Jobbar jag så hinner jag ju inte tänka igenom allt elände..


Hoppas ni har det bättre!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 27 april 2011 20:47

Tog mig en mysig skogstur med Sydney mitt på dagen idag. Solen sken, lite kalla vindar, men inte så farligt ändå. Hittade lite stigar/väger som jag glömt av, eller som man inte tänker på när sommarens grönska gömmer dem. Ett rådjur skuttade fram och tyckte jag skulle känna av marken, men jag fintade den och Sydney och satt kvar.    Sydney ömmade lite, men det blev bättre när vi kom ut på sandvägen och på gräsvägen busade hon ju så då hade hon inte det minsta ont.

Efter lite krattande och stökande hemma med hage osv. Så tog jag ut New Dawn och betade på gräsmattan, men så fick jag för mig att ta en promenad med henne i skogen, sagt och gjort. Vi gick sakta uppöver, stannade och betade, tittade funderade, gick... Och så höll vi på. Normalt är det förenat med livsfara att gå med henne i grimma och grimmskaft i skogen eftersom hon alltid får panik och kastar sig helt om och slår, men idag fanns inte det. Hon traskade efter mig som en hund. Hon klev i lera, över en gran som ramlat över stigen och som har alla kvistar kvar. Sedan lyckades hon på eget bevåg gå in mellan 2 omkull fallna träd, där hon helt lugnt stod och vänta de på mig. Detta är en helt ny sida hos henne. På hemvägen som normalt går till så att jag hänger i grimman och försöker bromsa henne så fortsatte hon gå bakom mig, strosande och lite lagom nyfiken. Jag klev upp på en ganska stor stubbe och hon traskade runt den, marken runt stubben, var fylld med rötter, mossa, stenar och lite lera, något hon normalt INTE sätter ner sina fina fötter i. Nu gick hon var på varv runt, stannade när jag bad om det, nästan klev upp på stubben. Jag parkerade henne där och satte upp. Hon blev lite orolig vart jag tog vägen först, men sedan gick honlugnt hem. När hon hörde Sydney gnägga blev hon lite till sig och jag hoppade av och så gick vi tillbaka en bit och sedan så gick vi lugnt hem igen. Hemma på gården fortsatte jag att kolla av henne lite. Gick mellan trånga utrymmen, hon rusade igenom i början, men det hela slutade med att hon lugnt stod kvar och kollade.

 

Jag är lite brydd över min dam idag, måste vara vårsolen som gjort sitt.. Eller var det för att jag sa att jag skulle ta bort henne??!! Jag vet inte...Vet inte om jag bryr mig heller... Känner mig ganska uppgiven när det gäller henne, när det gäller hästeriet över huvudtaget. Men det är inte ert problem så jag grubblar vidare i min ensamhet.

Men allt som allt så var det väl en trevlig häst dag... Antar jag..

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 27 april 2011 08:01

Ser det ut att bli idag. Solen skiner redan och det var härligt friskt ute. Älskar tidiga mornar, när man kommer ut i den rena friska luften, fylld av energi och bara andas in och byter ut sovluften man har i sig mot nytt fräscht. Underbart!!

Det är verkligen skönt att vara ledig, tror jag skulle kunna vara det lite mer.   

Hoppas verkligen att Sydney är ok idag, vill rida!! Igår kunde jag inte se något i hagen i alla fall.

Annars är det nog mest fortsatt krattning, städning av gården, hagfix, aktivering av vovvar som står på schemat. Nästan jobbigare att vara ledig ibland.  

Har en lustig dotter, nu när det är vår och min ridlust står på toppen så verkar hennes dala, men under den kalla vintern, då ska hon minsan rida...  Men vilket bra komplement vi är till varandra då, när hon väl börjat rida stor häst.. Då kan hon hålla igång över vintern så tar jag över till tävlingssäsongen..  

Ha det så bäst!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 26 april 2011 22:33

Regnade i morse, bra tänkte jag, så får man lite annat gjort.. Men efter tandläkarbesöket så sprack det upp och det blev en strålande dag. Hämtade lite hö, ska hämta mer på torsdag, eller i morgon.. Krattade lite, hundar, mat, stall,  ja, ni vet..

Efter middagen så tog i alla fall dottern och jag med oss vovvarna ut i skogen och rekade vägarna lite. Snön är borta, så nu kan man rida.   Men vi red ju inte nu utan bestämde att vilde Dexter skulle få jobba lite med hjärnan. Så vi spårade lite och han har verkligen fattat det här nu. Hade fullt schå att hålla honom när dottern försvann in i skogen.. Ser ni den lilla rosa pricken som försvinner in bakom träden..

 

Släpp mig nu matte, släpp mig...


       

Och iväg... För att leta upp lill matte..

 

Hittade henne!

Kom nu då...

   

..tillbaka till stor matte..

 

Jag är så söt OCH duktig!!  

Sedan kollade vi in om myrorna hade vaknat och det hade de... Lika elaka som vanligt...

 

Rätt stor stack...

Och så sprang vi (de) lite i backen, måste ju träna...

 

Lite snö kvar där..

Nöjda så kom vi hem och nu slappar både vovvar och vi..

Imorgon är en ny dag och jag får se hur hästintresset är då...


Voff på er!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 25 april 2011 22:43

Idag efter jobbet så blev det laser och fix med handen. Köpte även ett par Back on Track vantar. Den högra hade jag på hela dagen då jag jobbade, SKÖNT!! Så nu sitter jag med vanten på höger hand och skenan ovan på den. Så himla skönt!! Fortfarande lite ont, men börjar känna av fingrarna lite nu.

Blev ingen ridning, eftersom jag fått laser och skulle vila handleden efter det.

Imorgon ska dottern till tandläkaren, vi ska byta bordet mm mm!! Full fart, måste hämta hö också...

Svårt att skriva med vante och skena så jag lägger ner nu.

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards