Stallrosen

Alla inlägg under november 2014

Av Kerstin - 20 november 2014 13:32

Migränen from hell har slagit till igen, fy fasen vilken vecka det varit. Jobbade måndag och tisdag, men sedan har jag legat däckad hemma. Men nu ska jag iaf till farbror doktorn med problemet, få se vad hen (lustigt att ordet hen blir felmarkerat av ordstavningsprogrammet...) kommer fram till.


Nåja nog om det.. Tisdag kväll kom iaf ET och skulle kolla igenom Grålle och bara känna igenom Curre lite, men det slutade med att Grålle och Curre fick sig varsin helrenovering och Sullivan fick sig en "halv" omgång han med.

       

Våra fina killar!!   


Jag älskar verkligen att se när de jobbar med hästarna. Grålle satt som i ett skruvstäd, VILKEN skillnad när hon va klar (hon kommer naturligtvis att få komma igen och hjälpa honom då det kommer att gå tillbaka delvis tills alla muskler blivit starka nog att hålla allt på plats). Även Curre blev som en ny ponny efter behandlingen, helt otroligt vad det händer saker i deras kroppar när de kommer loss från spänningar och låsningar. En annan intressant sak va att se skillnaden på hur hingstarna tog behandlingen mot för tex en valack. I alla fall mina 2 hade inte riktigt ro att känna efter och sökte sig båda till mig för lite stöttning, om jag backade undan för att de skulle själva känna efter vad som hände i deras kroppar så började de istället att nosa runt, så det tog en bra stund innan de verkligen hade ro/vågade stanna upp och bara känna. Hästar (djur, människor) är så intressanta att studera, tror aldrig jag kommer tröttna på det.

Medan vi (jag och ET) jobbade med Grålle så kom dotter och en tjej som red han innan vi köpte honom. De tog sig en skrittur i mörkret, dottern på Sullivan och tjejen på Walle. Som back up och vägvisare så följde tjejens pappa och min kärlek med till fots. Allt hade gått bra och förhoppningsvis så har vi en till medryttare. Meningen är att hon ska rida Grålle, men då hon är en bit längre än min dotter och de kommer att rida tillsammans ibland så frågade jag om det va ok att hon även red någon av de andra i bland och det va det, som tur va. Jag har faktiskt ingen aning om hur hon rider, men hon är mjuk och fin och eftersom jag ser hur Walle läser av sina skötare/ryttare direkt och finns det minsta lilla tvivel hos honom så visar han det tydligt, men han stod så lugnt när hon hanterade honom och ridturen hade ju gått bra och det är en bra början. Jag ska följa med nästa gång hon rider, men nu gjorde jag mest nytta kvar i stallet. 

Jag ber om ursäkt för att jag är dålig på att kommentera och titta in på era sidor regelbundet, men dygnet räcker liksom inte till riktigt.    Men jag tackar för att ni tar er tiden och jag ska försöka skärpa mig.

 

Kramizar på er alla fina!

 


Av Kerstin - 17 november 2014 06:10

Ja vart tar tiden vägen?? Man jobbar och sover och det känns inte som om man hinner så mycket mer där emellan. Fast naturligtvis gör man det. Vi njuter av tiden i stallet, hjälps åt med hästarna och dess skötsel och det är ju SÅÅÅÅ mycket roligare när man är fler än när man är ensam. Små hästarna, alltså ungponnyerna, växer både mentalt och kroppsligt. Najavas som va lite ängslig och försiktig har blivit en nyfiken herre som ständigt söker kontakt och blir mer och mer lik sin syster i temperamentet. Hon är ju väldigt framåt och vill, vill, vill, så otroligt härlig och positiv liten fröken. Lilla hingsten är ju ett år och i något ingemansland just nu. Tycker det finns mycket läskiga saker, som tex täcket, lika läskigt varje gång det ska av och på, men ändå finner han sig i det. Hero är ju en underbar "pappa" åt dem busar med dem, men sätter ändå tydliga gränser. 
Grålle va på kliniken för att kolla hältan, men visade sig vara en frisk 11-åring, så på tisdag kommer ET och ska känna igenom honom, samt att vi bytt sadel på honom. Hade turen att hitta 2 begagnade sadlar till ponnygänget så nu har ungisarna fina sadlar och fram tills dess att de rids så får Grålle ha den ena. 

     

Fina Grålle och Walle   


Kom ihåg att fånga och njuta av dagen, den kommer aldrig mer tillbaka, men man kan köra en repris på de bra dagarna!


   

Kramiz på er!


Av Kerstin - 2 november 2014 22:07

Barnen har varit hos sin far på äventyr, men väl hemma igen så va det hästarna som gällde, iaf för dotter. Då Grålle ska till kliniken så blev det Sullivan och Walle som får jobba på lite. Sullivan lyckades pricka in den regniga dagen och Walle valde den soliga och härliga söndagen.

           

Våra fina killar!

Och lilla dottern, så klart!

  

Bägge sköter sig bra och dotter är taggad vill bara rida mer och mer. Bara njuta av det så länge det håller i sig.


 

Halloween, firades i lugnets tecken med barnen så klart!


Ha det så gött alla snälla!

  


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards