Stallrosen

Alla inlägg under augusti 2014

Av Kerstin - 29 augusti 2014 06:40

Här blommar intresset för fullt när det gäller hästeriet, på gott och ont då förstås. Ringde och pratade med Xantés uppfödare efter utställningen, ville bara berätta vad bra det gått och vilken fin ponny de tagit fram. Det samtalet slutade med att vi tog lastbilen och for dit och hämtade hem 2 till av deras vackra ponnyer.

     

Fina Nexis ponnyer!   

Ja, det finns en plan i det hela. Sedan har jag lärt mig att saker inte alltid går som man tänkt sig, men man måste ju våga prova när man får chansen iaf.

Dottern rider och rider, finns inget dåligt väder, finns inga dagar där hon tvekar vad hon vill. Hästfria dagar blir det ändå av naturliga skäl när hon är hos sin pappa. Och Grålle sköter sig, de har skoj ihop och det är det viktigaste.

     

Söta Grålle!


Vi har även hittat ett hem till lilla söta ponnyn Bella som vi va och "provred"...    Vi skulle bara åka och titta på henne, men när det erbjöds en provtur så nappade dottern direkt.

         

Söta Bella   


Frukost i stallet innan stallpyssel och annat med pållarna. Hero, Walle och de andra har det bara bra. De rids, borstas och har det bra. Lite oroligt blev det förstås när grannen stoppade in ett tok brunstigt sto i hagen bredvid mina hingstar, men även det problemet är blott ett minne.

       

Hästmysig morgon!



 

Puss på er!

  

Kerstin

Av Kerstin - 6 augusti 2014 18:02

Ja vad ska man säga. Förutom en nyskapad tv bänk av lastpallar och lite färg, sol, bad och båtturer, så har vi varit på utställning med ponnyerna.

             

Och det gick ju över förväntan!!

Jag som är helt novis och nybörjare inom detta hade varit nöjd om vi bara lyckats låta bli att skämma ut oss. Isället så fick Simms Cinzano (Curre) 37p och silver, Molstabergs Sullivan 39p, silver och blev BIR!! Nexis Xanté fick guld på sina 40p, blev BIR, vann unghästchampionat och blev bästa ungsto. I BIS hade vi inget att hämta ännu, men det kommer!! Det vi fick nedslag på handlar om styrka, dvs att de ska kunna ta i mer i traven eller skritten, ngt omusklad fick bägge hingstarna. Vilket de är i dagsläget också. Flera uppfödare, varav en större från Danmark har faktiskt hört av sig och gratulerat och den danske mannen gav mig även lite tips och råd inför kommande visningar. Riktigt skoj att få bekräftat att jag har så fina ponnyer! En riktig nytändning! Jag hade hjälp att visa hingstarna, men när Xanté gick vidare så hade de åkt och jag fick gå själv med henne då, vilket va super skoj!! Så nu jobbar och tränar vi inför nya äventyr!


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards