Stallrosen

Alla inlägg under augusti 2013

Av Kerstin - 31 augusti 2013 14:30

Laddar med lite frukost så där kl 14 på dagen... Hi hi! Har jobbat natt till mitt försvar.

 

Så här kan en frukost se ut...


Ang det vikt(iga) igår så har jag säkert fel på både våg och måttband. De har inte rört på sig alls!!   Ja ni förstår känslan, vad kan man lita på eg? Tydligen inte appar, inte vågar och ska man nu inte heller kunna lita på måttband?! Nåja, 2 ridbyxor som tidigare varit lite på gränsen till små sitter nu som en smäck och ingen är gladare än jag!! Klarar jag mitt mål till jul så har jag lovat mig själv de plommonfärgade JH byxorna från Hööks i julklapp. Fast nu sa barnen att de skulle köpa dem åt mig, ha ha. Sötnötterna mina!! ♥ 


Nu ska jag ut och köra traktor..

Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 29 augusti 2013 15:46

En vän till mig har haft ett tufft beslut framför sig och men idag var dagen. Dagen då älskade ponnyn skulle somna in. På grund av olika orsaker så blev det så att jag var den som mötte upp och gav henne sista moroten i detta liv. Det var inte min ponny och jag har inte alls haft med henne att göra tidigare, sett henne i hagen, klappat på henne. Men ändå känns det i hjärtat när man står där. Han som har hand om det är en helt underbar person. Han kom ihåg min sommar för 2 år sedan... Tiden går.... 

Dessa avskyvärda beslut, men som varje ansvarsfull djurägare förr eller senare måste ta. Sänder en tanke till alla där ute och till min vän idag.   


När jag kom hem så red jag ut på Hero en sväng. Han var desto gladare och bjöd på fin trav och kraftfull galopp. Kändes betydligt bättre när jag kom hem igen. Innan jag for iväg så hann jag ta ut Walle en sväng och longera honom. Kan inte låta bli att le åt honom. Antingen har han bestämt sig för att bli "vuxen" eller så har han förstått innebörden av ordet "smörgåsmat". För en ponny som sköter sig mer exemplariskt får man leta efter. Idag när vi skulle tränsa så var han så på hugget efter bettet så jag vet inte hur många gånger det blev "fel" och jag nuddade de skygga öronen utan problem. Trasslade in pannluggen i både nackstycke och pannband, men det var inga problem att fixa till det. Hovar inga problem, stod helt still när jag satte på benskydden (kanske tycker de är snygga). Inget problem alls idag och så har det varit sista tiden, mycket längre tid än tidigare och allt känns mer "säkert" inte som vi balanserar på en tunn lina som brister vid minsta lilla fel. Vore ju toppen om han kunde börja fungera nu, så även det blir ett "problem" mindre att oroa sig för.

 

Söt är han ju iaf..

De andra småkillarna är väldigt rastlösa och vill ha mer av mig än jag för dagen kan ge dem. Försöker hitta ett fungerande system, men det dyker ju alltid upp något, det är möte, hämtas på skolan, eller så måste man handla eller vad det nu kan vara som stökar till det.


Vi har också tagit en massa olika beslut här hemma, en del trevliga och bra, medan andra är mindre trevliga. Men så är ju livet.

Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 28 augusti 2013 22:11

Och full fart som vanligt... Skrev på fejjan, "Bollen är i rullning.." och så är det. Nu får jag se vart eller hur den rullar. Svårt att säga i förhand. Det brukar ju aldrig gå som jag tänkt har jag lärt mig, så jag avvaktar och ser på lite på håll, följer bollen på säkert avstånd.

Hero fick en välförtjänt skritt tur i kväll, lite kallt i skuggan, blir långärmat om det blir mer kvällsridning kan jag lova. 

Tja, får se hur det blir med uppdateringar framöver, är mycket nu...


Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 27 augusti 2013 23:14

Värmen håller i sig. Så skönt. Gick 2 halvlånga turer med hundarna i dag, bägge flåsade bra och jag svettades bra så det var helt ok för oss alla. Sedan blev det mer svett för mig då jag tömde uteboxarna och gjorde rent där inne, phu!! Drack nog en liter vatten medan jag höll på. 

Röjde lite inne, fick i mig lite lunch. Möte på jobbet och sedan hem. Exet var här och fixade med gräsklipparen... Hann köra 3 varv innan en rem lossnade. Hmmm... Fixade det, men startade inte om den. Middag åt hundarna, in med hästarna, ut med hundarna, sadlade på Hero och skrittade ut en sväng, lite trav blev det och han var FIIIIN!!! Tar i bra nu. Någon WOW trav kommer han aldrig få, men han kan ta i bra för det. Och det är en underbar känsla. 

 

Otålig pålle...


Skulle kunna göra en cliffhanger här, men gör inte det...   


Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 27 augusti 2013 09:18

Måste bara få berätta om min gula roliga pålle. Tror jag nämnt tidigare att han inte riktigt gillar att möta bilar efter vägen, bakifrån bryr han sig inte om vad som kommer, men framifrån är minsta lilla bil lite läskig. Sedan beror det ju naturligtvis vilken hastighet mm som bilen har HUR läskig de är. Sista tiden har vi ridit ganska mycket efter vägen. Dels för att vi kan och dels för att snart är det älgjakt och sedan kommer vintern så det är lika bra att ta tag i problemet. Tycker han blir bättre, men som sagt beror på hur den mötande bilen kör. Men nu sista bilarna vi mött så har han själv klivit ut ett steg på sidan av vägen, stannat och vänt bort huvudet mot diket... När sedan bilen passerat så går han iväg igen... Ha ha!! Lite som en struts... Hi hi! Han är helt klart en lustig liten häst, men jag är glad att han själv kommit på ett sätt att hantera sin osäkerhet. 


Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 26 augusti 2013 20:01

Vaknade tidigt i morse och bestämde mig för att det var lika bra att rida. Gav hästar och hundar frukost och även mig själv. Ut med hundarna en sväng och sedan var det Heros tur. Red nere på min äng och tog igenom lite i skritten och sedan funkade ju traven riktigt bra faktiskt. Fokus låg som sagt på skritt jobbet och det fick vi igenom riktigt bra. Start/stopp, fram/bakdels vändningar, det ger ju i sin tur att resten ger sig lite av dig själv.

 

Min snygging!

Sedan blev det resten av hästarna och stallet som blev lite fixade innan hundarna och jag tog vår lång tur. Sedan blev det lite fix på gården, dusch, möte på skolan, hem, middag åt hundarna, ut med dem och hästfix, innan jag faktiskt tog mig ett glas vin, en bok och satte mig på altan och njöt av den underbara kvällen.  Nu är jag bara trött, sitter i soffan och funderar på en kopp kaffe.. Drack en kopp i morse och sedan inget mer! Ovanligt för mig som dricker liiiite mer.


Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 25 augusti 2013 21:19

Tänk.... Jag klev upp i ottan BARA för att hinna rida Guldgossen innan jobbet!!!! När hände det senast? Precis har nog aldrig hänt, men kommer absolut hända igen. Fasen vad skoj det är att rida nu!! Håll tummarna att inget går tokigt nu. 

 

Ser ut som en liten ponny, hi hi!

För varje gång vi rider nu så händer det något. Tycker han går bra på måndagen men så på tisdagen tar han i lite till osv. Det händer så mycket, trots att vi tar allt i snigelfart. Han blir ju allt starkare så det är ju naturligtvis det som gör att han hela tiden känns snäppet bättre. Men det är ju så skoj!! Känner mig mer pepp än någonsin!!


Carpe Diem!

Kerstin


Av Kerstin - 23 augusti 2013 20:09

Började morgonen med att ställa mig på vågen och mäta lite. - 1 kg och - 1 cm på mage, rumpa och lår!! Tjohoo!!

Firade med att rida fina Hero på i grannens paddock. Dagen till ära så tog jag till och med på mig mina "nya" (köpte dem för snart 2 månader sedan) bruna, nubuck stövlar som jag så länge velat ha, men varit för snål för att köpa, men så dök de ju upp på rean och vi hade som tur va 1 par i min storlek kvar! Man ska ju ha tur i bland också. Hi hi!

 

Så sköna och fina!

Ibörjan var han lite tittig och ofukuserad, men allt eftersom så kom han till ro och jobbade på bra. Blev bara jogg i trav idag, volter, övergångar och start/stopp koll. Inte helt 100% ok med start/stopp, men godkänt för dagen. Matte får skärpa sig. Det är RIKTIGT skojigt att rida nu.

Sedan var det bara mys med barnen eftersom jag nu blir barnfri i flera dagar.. Känns både och. Saknar dem ofantligt, men samtidigt så har jag massor att göra och utan barn har jag inga tider att passa så det blir bra. 

   

Och så lilla Sullivan ville vara med och mysa lite..

Lite väl ljusa, men han lyser ju upp som en liten stjärna, så det är inte lätt att få dem bra... Hi hi!!


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards