Stallrosen

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Snart slut..

Av Kerstin - 6 februari 2011 05:08

På den här jobbhelgen. Några timmar kvar bara. Först hem och släppa ut hästarna och sova en stund, sedan går jag in på slutspurten. Kommer garanterat att bli en tidig kväll i kväll.

Har inte blivit något gjort med hästarna i helgen av förklarliga själ, men till veckan så rullar det väl på igen.

Har ni använt er av en som kan "prata med djur" någon gång? Tror ni på det? Skulle ni tänka er att göra det eller??

Jag har gjort det med både hästar och hundar, även katterna har kommit in i samtalet några gånger. Vissa saker är ju väldigt "allmäna" och beror på hur det tolkas in, medans andra saker är klockrena. Just nu är det en som håller på att "prata" med New Dawn. ND har varit med förr, men inte haft något att säga, denna gång verkar det finnas precis HUR mycket som helst. Vi/de är inte klara än så jag återkommer med reslutatet, eller ialla fall mina tankar kring det hela.


Nu ska sista rycket göras!

Skriver

Kerstin

 
 
Ingen bild

Marlene

6 februari 2011 08:28

Vad spännande ang ND?!

Kerstin

6 februari 2011 20:37

Ja, faktiskt. Hon hade tydligen mycket att berätta denna gång. Återkommer om det sedan. :)

 
Spanaren

Spanaren

6 februari 2011 08:59

Nu gapar jag bara *skratt* har skrivit om detta på min blogg idag och hade dig och ND i tankarna. Vilket sammnträffande ... det är väl inte samma person också? Fyller på din dag med mera av kärleksfulla energier så att du orkar/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

6 februari 2011 10:14

Jag har haft ut kvinna som pratade med Zimé för ca 12 år sedan. Kan säga att det var MYCKET som stämde:O Zimé var ju också en så pass speciell häst att det gjorde det svårt för kvinnan att "hitta på saker";) För mig var det mycket intressant att höra vad hon hade att säga!!
Väntar med spänning på att höra vad ND "sa":)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

6 februari 2011 21:02

Ja, det ska bli spännande, sist sa hon ju inget.

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

6 februari 2011 10:45

SV: å knä skydd vill jag me ha!! men ja blir lite snål när de gäller att köpa till mig själv köper hellre sånt till hästarna ;)

http://stallekekullen.blogg.se

 
Lina

Lina

6 februari 2011 14:37

SV: usch fö rmigrän! :( och dumma dumma axel. vanlig träningsvärk kan man stå ut med. men det funkar ju inte att få inflammation hela tiden. Hoppas också det

http://sallberglina.blogg.se

 
Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

6 februari 2011 18:05

Sv: Hon verkar så duktig på att hitta på övningar till sina elever själv :)

Ta inte ut dig på att vakta mailen, hinner inte fixa det den här veckan pga jobb :(

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Carina Slättman

Carina Slättman

6 februari 2011 18:15

Jag har anlitat personer som har "pratat" med mina hästar vid några tillfällen.

Rätt kul och intressant fastän att jag är tveksam till att det verkligen "fungerar".

Vid två av tillfällena fanns det inga möjligheter att kolla om uppgifterna stämde. Dom hästarna som det gällde var importerade och det gick inte att ta kontakt med tidigare ägare.

Vid ett tillfälle så kunde vi lätt kolla med tidigare ägare och då var det inte mycket som stämde med det "hästprataren" sa. Fast man blir lite fundersam ibland......

Jag tror till viss del på medium (min "favorit" är Terry Evans) så jag kan tänka mig att dom som "pratar" med hästar har någon form av liknande begåvning.
Sen är det väl som med allting annat - det finns seriösa och icka seriösa..........



http://stallslattman.bloggplatsen.se

Kerstin

6 februari 2011 20:13

Visst finns det de som kan mer eller mindre. Med ND är det ju lite kul eftersom jag har varit med hela tiden. Vi får se vad som kommer fram den här gången, sist sa hon ju inte just något.

 
Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

6 februari 2011 18:15

Sv: Haha, visst är det väl så att ridningen sitter i utrustningen? :P

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

6 februari 2011 20:07

Sv: Hoppas på två i år! :D Hoppas de blir två av samma kön så de kan leka ihop länge.

Haha då får du sluta med shoppinghysterin på Hööks och gå över till något dyrt ställe så kanske det hjälper ;)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

6 februari 2011 20:51

Sv: Din dotter, mini instruktören! ;)

Har inte köpt JW byxor just för att de är hoppbyxor:P

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

6 februari 2011 22:42

vi hade en till föreningen i fjol vår. Vi var väl 9st totalt och många av oss tyckte hon prickade mycket rätt. Lite läskigt var det...Men mycket var ganska lika oxå så man vet ju inte om de har vissa "standard" fraser. Danne sa bla att jag hade en röd bil. Och vi promenerade dit...så hur kunde hon pricka in den färgen av alla?? Såklart så åkte jag 9 av 10 gånger en röd bil till stallet.:)

Kerstin

7 februari 2011 07:18

Den här har prickat in 100% än så länge och sagt en "rolig" sak, som jag bara måste spinna vidare på då det finns 2 saker som kan förknippas med detta.
Sedan är väl livet lite lika för både oss vanliga Svenssons och för vanliga hästar så det gör ju att det är lite svårbedömt i de här sk allmänna sakerna.
Men visst är det lite kul! :)

 
Ylva

Ylva

8 februari 2011 14:46

Abolut tror jag på det!
Jag vet ju att mina hästar förstår mig - däremot så förstår inte jag dem.
Jag har haft ute 2 olika som pratar med djur. Den första ska nog bo uppe i dina trakter numera. Hon var suverän. Allt stämmde, hon började till och med kommentera bilderna som jag omedvetet skickade ut, så jag vet att det stämmer.
Den andra var det si och så med. Känns som att hon antagligen gissade mest...

http://ylvasdag.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards