Stallrosen

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Varmt idag med...

Av Kerstin - 11 juni 2011 08:07

Blir en riktigt varm dag idag med, brukar inte säga "synd att man jobbar", men idag gör jag nog det... Hade varit trevligt att åka till något vatten istället. Man blir slö av att gå hemma...    Kanske kommer det fler varma dagar. Djuren verkar inte direkt överförtjusta i värmen..

Tur man kan mysa i skuggan.. 

Marsvinen har fått flytta ut till sin sommar bur, men Zimba bor fortfarnade inne, trot egentligen det är bra för honom. Han blir så skygg när han varit ute hela sommaren. Och gräs får han ju ändå varje dag.. Men vi ska fixa iordning hans bur oxå.

Prins får stå på stall idag, släpper ut honom när jag kommer hem, så jag har lite koll på honom. Under dagen så får grannen hålla koll. En av mina andra grannar har fått fång på BÅDA sina hästar. Jobbigt!

Lukas ser fortfarnade bra ut i sin fång, men luftvägarna är det desto sämre med. Han skulle ju verkligen behöva gå på gräs... Blöter all mat nu till honom och hoppas på det bästa..

Jag har väl antagligast glömt av att berätta det, men som om inte allt var nog nu så är Sydney halt bak också.. Why not liksom.....

Ha en underbar dag!

Skriver

Kerstin

 
 
Marie

Marie

11 juni 2011 09:05

Sv. Tack. Nej det var den färgen på CR.rundor :)
Tidsmässigt låg de bra til ändå :)

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

11 juni 2011 09:20

men då nåt med henne också nu...
en olycka kommer sällan ensam sägs de ju.
vill också ha bra väder :( mulet här idag

http://stallekekullen.blogg.se

 
Sarah

Sarah

11 juni 2011 09:26

Men usch vad massa otur nu :( Hoppas det blir bättre snart! Ja fång verkar vara vanligt nu :( En vän som också har en 1 åring där jag har min Nellie, har fått fång med!! Det är inget roligt alls!
Ha en bra dag!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Q med ridtravare i fokus!

Q med ridtravare i fokus!

11 juni 2011 09:54

Låter som du har lite väl mycket strul just nu .Jag hade en sommar för ca 9 år sedan som var likadan.Var det inte det ena så var det det andra.Hade två hästar då tex som hade virusabort (den centralnervösa formen)Tog även bort svärmors triangelmärkta sto.Hundarna rök ihop och behövde vet vård och kaninen dog.Fy tusan vilken skit sommar det var =/
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Pia

Pia

11 juni 2011 12:12

Glad blir jag att Prins trots allt verkar ha klarat sig igenom koliken. Bara hoppas det håller i sig nu. Visst är det så att allt elände behagar komma på en gång, men när det väl är över så känns det så himla mycket lättare allting. Vi har nu fått lite svalare här nere efter senaste veckans pressande värme ... sköönt. Ha de gott i värmen allihopa Kramen

http://horses-4ever.zoomin.se

 
Malin

Malin

12 juni 2011 01:06

Nästan exakt så såg min fina kanin ut :')

http://www.black-lady.bloggplatsen.se

Kerstin

12 juni 2011 07:42

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards