Stallrosen

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

I eftermiddag, kväll....

Av Kerstin - 10 augusti 2011 10:00

.. är den här!!! Tror knappt jag fattat det än. Jag har blivit med häst!? Hur gick det till?? Vet knappt om jag vågar berätta, ni tor ju att jag är galen!!!    

Och vem vet....

Satt i alla fall en natt och kollade på hästannonser, något som jag faktiskt normalt sett inte gör. Men har gjort det några gånger nu sista veckorna. 3 annonser fastnade sådär lite extra... En var på tok för dyr, men jag kunde inte släppa den. Visade sig att hon kunde tänka sig gå ner i pris, hmmm intressant... Ringde på en annan av dem. Den hade också något jag verkligen gillade, var nära på att köpa den, men så kom svaret på den här och jag tänkte skippa att ringa upp ägaren, men det vore ju dumt tänkte jag... Och nu är den alltså på väg upp, hem till mig!! Dock har jag VÄLDIGT svårt att släppa mitten hästen.... Den dyra, var lättast att släppa.... Men den var fin den med! Så nu håller jag tummarna att mina förväntningar uppfylls! Och vilka är det då? Jo, att få en häst att kunna rida regelbundet, åka på någon träning då och då, samt ev styra runt någon dressyrbana i framtiden. Lätta klasser duger fint för mig, vill bara träffa folk och ha en trevlig stund, om jag vinner är det bara en ren bonus...    Och för alla er som inte vaknat eller känner mig, så var det sista ett skämt! Eller.....

Gick helt och hållet på magkänsla, finns inte en chans att jag skulle åka 100 mil för att titta på en häst. På sin höjd så skulle jag kunna tänka mig att åka till grannen eller så...   Litar på min magkänsla, mina kunskaper och min tilltro till andra människor. Brukar gå bra, men någon gång ska det väl gå åt fanders också..

Så nu har nedräkningen börjat, är lite frustrerad över att jag inte är hemma när den kommer.... Men sambon får ta emot och stalla in den. Hoppas det går bra!

Skriver

Kerstin

 
 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

10 augusti 2011 10:12

Massa bilder hoppas jag på sen :D

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

10 augusti 2011 12:05

Sv. Haha, nu har jag börjat käka Berocca Performence så nu har jag energi upp över öronen! Massa olika idéer till blogginlägg :D

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Ingen bild

Nina i Lillström

10 augusti 2011 13:49

Hej Kerstin!

Jag har messat dig på Fb ang. Sydney. Tänkte bara skriva en kort kommentar om det här i bloggen så du inte missar att läsa. :)

Ha det så bra!
/Nina

 
Kattis

Kattis

10 augusti 2011 17:12

Friskt vågat - hälften vunnet ;) Hoppas Du blir supernöjd med nya kusen :)

http://2koftor.blogspot.com

 
Erika

Erika

10 augusti 2011 18:22

Va kul, Grattis! :D
Hoppas att de är rätt häst för dig nu när den kommer så långt bort ifrån också.

Ibland måste man våga chansa med.
du är modig som vågar, ska bli sååå spännande o se hästen på bild och framför allt läsa om dig och när du rider, tränar & tävlar. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards