Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Dessa sadlar...

Av Kerstin - 30 januari 2012 09:00

Har lånat hem 2 sadlar till som ska prövas idag och i morgon. Tvivlar på att Secret låter mig pröva 2 sadlar på en dag, vill inte utmana ödet mer än nödvändigt...    Fast i morgon kommer ju massören ut till henne så då lär man väl inte få rida...

Lätt huvudvärk i dag med, magen börjar bli normal... Tog mig igenom dagen i går med nöd och näppe, blev bara ett av jobben och även där fick jag ta pauser och vila, tur man har bra kollega!!   Ska försöka hålla mig till 30, max 40 timmar i veckan nu framöver, känns som om alla mina extra resurser är borta, normalt så står jag på benen under ett migränanfall, men sakta så har de förvärrats, eller jag försvagats, sak samma... Vet att jag får skylla mig själv, så jag är inte ute efter något medlidande, men jag tänkte att ni skulle veta ifall jag helt plötsligt bara försvinner så beror det på orken, inte på er.   

Tror jag ska bygga upp lite hinder idag i hagen och kanske låta killarna hoppa lite på lina, vågar inte släppa dem, för dåligt staket ut mot vägen... En liten "bulldozer" vid namn Zabina som tyckte gräset var godare på andra sidan i höstas, så staketet fick ge vika för henne.   

Prövade en jättefin Stûbben flatback på Curre, men den var tyvärr ngt för smal, ska pröva en tråkig Rex framöver, men jag tror den kommer att passa och hur som haver så är det en bra sadel. Helt sjukt att jag ska behöva har en sadel till varje häst/ponny... Man hade väl kunna lyckats hitta en som passar 2 av dem iaf.. Men icke.. Skulle vilja ha en likadan som Prins har fast en 15", den passar ju till och med på Zabina. Ska kolla runt lite..

Åhh, köpte ju en helt fantastiskt underbar röd väst i går när jag sprang in på Granngården!! Älskar den!! Passar inte alls till Secret, men vem bryr sig, det är ju jag som ska ha den.   

Nej, bäst att sätta lite fart!

Vad gör ni idag??

Undrar

Kerstin

 
 
Erika

Erika

30 januari 2012 10:44

Usch de låter ju inte alls bra med denna huvudvärk du har. :O
Du får lyssna på kroppen din o ta de lugnt. ;)

Sadlar är ett evigt bestyr.
De är inte alls skoj.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

30 januari 2012 12:00

Det är bra att du går ner lite i jobbatid så att kroppen får vila. Inte roligt när energin är borta och orken slut:(

Håller tummarna att någon av sadlarna passar!!!

Skönt om dig nu!!!!

Svar:Tack!! Jag fastnade rejält för dessa tavlor:) Priset var också bra!!

Minst sagt ovanlig kanin!! Kan vi lära våra tror du?? Hi hi!!

Skönt att migränen gett med sig!! Du gjorde helt rätt i att avboka natten om du inte fått behålla någon mat!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

30 januari 2012 13:26

Äntligen har du börjat förstå att du ska lyssna till kroppen, det gläder mej ;)
hoppas du slipper dessa migränanfall lika ofta när du nu börjar dra ner lite på takten.

Sadlar ja, hur kan det vara så svårt? Pappa köpte en manskapssadel till min nordis (första häst) i slutet på 60-talet, det var ingen sadelprovning då inte :-p
Till Cookie provade vi nog ett tiotal innan vi till slut hittade en som passade, Ava var superlätt tack och lov, hon kunde ha Brigades hoppsadel och fik ny dressyrsadel, den tredje vi provade...hurra!
Hoppas du hittar nå´t strax

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards