Stallrosen

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Lek igen...

Av Kerstin - 31 januari 2012 13:05

Börjar med att sända en tanke till Camilla och hennes tant som har svår kolik. Kram till dig älskade bloggvän!!  


Skulle haft ut en massör till Secret i morse, men det var mer eller mindre kaotiskt här och inget gick som det skulle så jag fick flytta fram det. När allt fallit på plats och hundarna fått sitt så kunde jag tillslut ta tag i något jag tänkt göra länge nu. Jag vill ju se hur Walle pojken hoppar!! Sagt och gjort, på med sakerna, hans nya sadel, benskydd (läskigt) och så ut för lite markträning. Han blev ljusblå och fin idag.  

   

Han har ju lätt klaustrofobi kära Walle, så det tränar vi ju på så fort tillfälle ges. Idag belv det upprepning av att kliva på pallen (gå på rampen till transporten) och gå mellan tunnorna som stod tätt. Gick lysande idag, så då måste vi ju gå ett steg till..

   

Så det blev tunnor intill pallen!! Hur ska det gå??!!

   

Inga som helst problem, han till och med stannade mitt uppe!! Jätte fin idag!

Så vi avslutade med att longera lite över bommar, byggde sedan upp ett kryss och avslutade med detta.

 

Kunde tyvärr inte knäppa och lina honom samtidigt, men detta hoppade han som ingenting!! Jätte duktig!

Nu blir det till att träna med transporten och åka iväg för att kolla in målade bommar, de kan ju vara läskigare!

Nu ska vi åka och kolla in en bäbis!

Ha det!

En extra kram till Camilla, har ju varit i samma sits för inte allt för länge sedan!

Kerstin

 
 
Erika

Erika

31 januari 2012 14:41

Så söt han blev i ljusblått :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

31 januari 2012 15:36

Han är så otroligt fin Walle!! Min favoritponny:D Vad roligt att det gick så bra och hoppa honom!!

Men vad jobbigt för Camilla!! Hoppas verkligen att det löser sig för henne och hästen!! Ska titta in på hennes blogg också.

Svar:Jo, jag har kvar det bruna fleecetäcket med hals som vi köpte. Dock måste det "modifieras" och sys om lite då det är en aning litet i storleken...Ska försöka fixa det framöver:)Du har helt rätt i att det var t.o.m billigare än den hemsydda halsen!! Hi hi!! Vilka klipp man har gjort under årens lopp:D

Jag tror att han tycker att han har "gjort sitt" efter vår sista travsträcka och blir nonchalant;) Som tur är händer det numera "bara" när vi nästan här hemma igen. Så jag ska jobba med det under den här veckan och hoppas att han skärper till sig:)

Vad skönt att du fått tips om någon medicin som kan hjälpa dig med migränen!!! Håller verkligen tummarna att det funkar för dig!!

Du skulle nog må MYCKET bra av en sjukskrivningen!! Det är inte lätt att vara igång när kroppen SKRIKER stopp och belägg:( och energin är helt borta:S Hoppas verkligen att det löser sig för dig framöver så att du får välbehövlig vila för både "knopp & kropp"!!! TA HAND OM DIG KÄRA VÄN!!!

Kramar från Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Olivia Gustavsson

Olivia Gustavsson

31 januari 2012 20:22

sv. nej det är inte roligt med onödiga skador!

fina bilder, härlig snö! :)

http://oliiviiagustavsson.blogg.se

 
Nina

Nina

31 januari 2012 21:13

Men oj vilken jobbig helg du har haft! Stackars, stackars dig! Jag är så glad att min migrän inte slår ut mig fullständigt mer än ytterst sällan och nu är det flera år sedan.
Har du sökt hjälp för migränen? Har du provat några receptfria mediciner? Gör det! Även om man inte tycker att det är roligt att behöva medicinera, så är det bra mycket bättre än att ha så himla ont så ofta, tycker jag. Jag tror att kroppen tar mer skada av att ha värk ofta än av att ta medicin mot värken.

Så fina dottern och Zabina var i ett tidigare inlägg! Och vad modig hon var som tordes hoppa :)

Fint foto på sol´nedgången! Jag blir lite nyfiken, hur dags går solen ner hos er nu? Idag gick solen upp 8.08 och ner 16.18 här hos mig. Det betyder en timme mer solljus på morgonen och en timme och en kvart mer på eftermiddagen, än när det var som mörkast i december. Härligt!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Maria

Maria

31 januari 2012 22:15

Ta hand om dig. Fina bilder både i detta inlägg och i det förra!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

1 februari 2012 09:32

sv:Jag förutsätter att man tar hjälp med någon som man inte kan.Det känns för mig givet.Men så verkar det inte vara i många fall.Man famlar i blindo utan att ta hjälp och kan på så vis skada sin häst på vägen.

ang videon så håller jag med dig jag kan också tänka mig hästen.Bara jag får sitsen också för annars skulle jag inte kunna rida hästen sen haha..
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

1 februari 2012 12:01

SV:
Jo visst är det så att hon är ung, och jag vet ju att hon är lite svår på olika sätt.

Att hon står i mot i början är ju acceptablet, så länge de släpper till slut. :)
För de är jobbigt om hon står i mot jämt, nu när hon ändå är riden en del. :)
Så är glad att de släpper o att hon inser hur kul de faktiskt är o komma ut.

Sen osäkerheten som kommer när vi möter andra hästar, ja den kommer ta tid o få bort.
Men de får de göra. :)
Huvudsaken är att hon börjar ta hjälperna mer.

Längtar så mycket till vi ska börja träna, för jag har så mycket jag behöver träna på. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

1 februari 2012 15:23

vad påhittig du är :) ska nog oxå träna på att ta Ava genom trängre passager.

Cookie är på lösdrift en bit utanför Sthlm, runt enköpingstrakten tror jag. Jennie erbjöd mej att köpa henne då jag letade ny häst, men jag ville inte ge vad hon begärde. Hon var ju T-märkt och utan meriter, hennes son har inte heller några meriter, dessutom var hon väl i ungefär samma kondition igen som när jag tog henne först. Jennie säger hela tiden att hon ska ta föl och att hon ska ta hem henne till Lidingö, men det kommer nog aldrig att hända, jag har insett att hon är en så´n människa med många drömmar, men som har svårt att förverkliga dom.....alltså en så´n som lever lite i det blå ;)

http://marresmams.blogg.se

 
Linda

Linda

1 februari 2012 21:26

Men snutte :D!
Sv: Absolut allt klär en skönhet och man behöver heller inte bli snygg bara för färggrann utrustning!

Haha ja den där kaninfilmen har man sett lite överallt nu, häftigt.

http://www.mittangsull.blogg.se

 
marie

marie

1 februari 2012 22:15

JA, komsi komsi, vi behöver måååånga roliga fikagrannar så att vi kan fika jämt!!!!

http://flaret.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards